18/04/2022

Збутова політика: тонкощі організації збуту

повернутися до списку статей →

Ефективність збуту продукції залежить не тільки від унікальності товару та його здатності розв’язати проблему клієнта. Тут потрібна правильна організація, для чого й існує збутова політика. Адже від неї в кінцевому підсумку залежить не тільки ефективність діяльності компанії, але навіть її існування.

Звертайтеся до Fractus, якщо необхідно сформувати принципи збутової політики для Вашого бізнесу.

Збутова політика: особливості

Збутова політика – це діяльність компанії, спрямована на організацію забезпечення покупця продукцією з вибором оптимальної схеми для цього. Організація зачіпає весь ланцюжок, починаючи з виходу продукції з виробництва та закінчуючи тим, що споживач поклав його в кошик:

  • передпродажну підготовку;
  • упакування;
  • асортимент;
  • посередників;
  • транспортування;
  • власне продажі;
  • складування та підтримки запасів;
  • доопрацювання;
  • обслуговування;
  • канали тощо.

Цілей у збутової політики декілька, однак отримання прибутку й задоволення потреб клієнтів – передусім. Та може бути ще якась: підвищення лояльності та відданості споживачів, посилення позицій на ринку, завоювання частки ринку, залучення нових споживачів тощо.

Збутова політика: особливості

Методи збуту

Збутова політика підприємства використовує три методи:

  1. Прямий/безпосередній. Здійснюють без посередників, у схемі тільки виробник-покупець. Такий підхід ефективний за достатньої кількості або надлишку продукції, наявності складів у виробника, коливаннях цін, обмежених регіональних продажах, необхідності в післяпродажному сервісному обслуговуванні;
  2. Непрямий. У схемі крім виробника та покупця беруть участь ще й посередники. Просувають таким шляхом товари, коли їх виготовляють невеликим партіями та часто, а також під час продажів, що охоплюють великі регіони;
  3. Комбінований/змішаний. Застосовують два перерахованих вище методи в комбінації. Хороший варіант для великих фірм.

Канали розподілу

Такі канали – це компанії або особи, які беруть участь у русі товару до покупця. Їх класифікують за кількістю рівнів:

  • нульовий рівень. Схема «виробник-споживач». Використовують підходи прямого маркетингу;
  • однорівневий канал. До вищевказаної схеми додають ще роздрібного продавця або брокера;
  • дворівневий канал. Поповнюють схему ще гуртовим каналом;
  • трирівневий. З’являється ще один канал – дрібногуртовий продавець.

Також визначають таке поняття як ширина каналу збуту – кількість учасників на кожному етапі: чим більше їх, тим ширше охоплення ринку.

Як розробляють політику

Розробленню будь-якої політики всередині компанії передує аналіз. І збутова політика в маркетингу не виняток. Він зачіпає ринок, товар, конкурентів та саму компанію. Завдяки отриманим даним легко визначитися з цілями розподілу – основою.

Услід за цим – розроблення правил та стандартів, організація відділу збуту, визначення каналів розподілу товарів, організація транспортування, вибір посередників, розроблення товарної політики (містить особливості асортименту, масштаби виробництва продукції, створення інновацій), а також політики ціноутворення.

І останній етап – моніторинг результатів на основі тих критеріїв, які визначила для себе компанія.

Як розробляють політику

Розроблення політики збуту від Fractus

Маєте потребу в розробленні політики збуту, але не вистачає персоналу чи досвіду? Звертайтеся до Fractus.

Наші маркетологи допоможуть з розв’язанням завдання персонально для Вашого бізнесу. І Ви отримаєте ефективну організацію процесів, яку зможете застосувати на практиці. З радістю допоможемо!

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!