Існують продукти, які користувачі хотіли б отримати будь-якою ціною. І не реклама підштовхує їх до цього, а користувацький досвід близьких та знайомих. Йдеться про таке явище як віральність продукту. Маркетологи розуміють: жодна з теперішніх стратегій не приносить такого ефективного результату, як ретельно спланована віральна.
Де ж замовити стратегію віральності? У компанії Fractus.
Віральність продукту: особливості
Віральність (вірусність) – стрімке поширення чого-небудь. Віральність продукту – це здатність залучати нових споживачів завдяки тим, хто вже спробував продукт. Працює схема з усім: товарами, послугами, контентом, мобільними додатками, програмами тощо. Будується поширення на рекомендації – просування здійснюється завдяки використанню іншими.
Продукт вимагає взаємодії між користувачами, також наявності соціальних зв’язків, отримує вигоду з цих контактів.
На відміну від класичної воронки продажів, яка звужується донизу, використовують іншу модель – віральну воронку, яка навпаки, розширюється донизу.
Успіх вимірює коефіцієнт віральності: число клієнтів множать на число залучених ними користувачів.
Як створити віральний продукт
Спочатку варто знайти та виокремити потреби аудиторії, а під них вже створювати ефективний продукт. Роблять ставку на:
- Користь. Пропозиція, яка насправді задовольняє потреби цільової аудиторії, отримає рекомендації.
- Цінність. Вона не тільки в користі, а й у наборі інших якостей: простоті, зручності користування, естетиці, вигоді.
- Емоції. Саме через них найпростіше достукатися до споживача. Продукт, що викликає позитивні враження, популярний.
- Інновації. Навіть якщо у користувача є перевірений продукт, що задовольняє потреби, нове все одно вабить. А тим паче абсолютна інновація. Наприклад, так сталося з мессенджерами – Telegram, Viber, WhatsApp стали встановлювати за рекомендацією.
- Обговорення. Коли про продукт починають говорити, віральність набирає обертів. Інтерес призводить до того, що продуктом всі хочуть користуватися. Саме так почалася епоха мобільних телефонів.
Стратегії віральності
- Сарафанне радіо. Використовує принцип рекомендації: продукт добре зайшов клієнтам, і ті відразу поспішають поділитися радістю з близькими. У них є вагомі аргументи, це зазвичай зручність, якість, функціональність. Від рекомендації послуг перукаря до побутової техніки та готелів на Лазурному Березі – народний поголос охоплює все.
- Демонстрація. Марнославство добре працює на віральність. Наприклад, Instagram починав з цього, почасти тримається на ньому бренд Apple. Навіть давній маркетинговий хід із продажу перстнів з діамантами працює донині.
- Приведи друга – отримай бонус. Рекомендація за винагороду особливо добре сприяє віральності продукту. Хто не бажає спробувати продукт і за плату поділитися інформацією про нього?
- Природна віральність. Продукт настільки хороший, що користувачі діляться один з одним інформацією про нього від щирого серця. Акцент на якість та зручність для користувача.
- Інфекційна віральность. Має на увазі взаємну вигоду від використання продукту. Працює з соцмережами, де зручно обмінюватися інформацією, розширювати коло нових користувачів.
Стратегія віральності від Fractus
Шукаєте спосіб, як підвищити продажі? Спробуйте використовувати віральність товару або послуги. Звертайтеся до Fractus. Наші фахівці підберуть для Вас ідеальний варіант стратегії й допоможуть втілити його в життя. Решту зробить народна рекомендація.