07/11/2022

Відтік покупців: виявити й зупинити

повернутися до списку статей →

Яка компанія не стикалася з тим, що споживачі переривали з нею контакти? Відтік покупців – ось про що йдеться. Частка відтоку – один з істотних бізнес-показників, за якими будь-яка компанія пильно стежить.

А компанія Fractus готова допомогти з розв’язанням проблеми: проаналізувати відтік та запропонувати шляхи вирішення.

Відтік покупців: специфіка

Відмова від взаємодії з компанією, виражена в перериванні всіх контактів, що виливається для неї в фінансові втрати – відтік покупців – це і є у всьому своєму негативі.

Вимірюється за певний період співвідношенням клієнтів, які пішли, до загальної їхньої кількості без урахування нових клієнтів. Це коефіцієнт CR – churn метрика або churn rate. Показник норми – близько 3% для стабільного бізнесу і близько 15% для початківця.

Розумніше повернути споживачів. Адже залучення нових виливається в набагато більші витрати, ніж збереження наявних. Тому компанії створюють цілі департаменти, які виконують роботу зі збереження клієнтів і повернення тих, хто пішов.

Відтік покупців: специфіка

Види відтоку

  • Усвідомлений. У його основі свідомий вибір на користь іншого продукту. Клієнт вибирає зручніший та вигідніший варіант, зазвичай йде до конкурента.
  • Природний. Пов’язаний з особистим життям, природними причинами: переїздом, зміною місця проживання, хворобою, смертю, зміною способу життя.
  • Прихований. Не зовсім відтік, швидше зниження активності. Тимчасове навідування до конкурентів, пошук кращих.

Причини відтоку

  1. Невдоволення сервісом. За статистикою, близько 70% клієнтів йдуть саме через поганий сервіс.
  2. Незадоволеність якістю продукту.
  3. Використання продуктів-аналогів.
  4. Кращий варіант у конкурентів. Стосується не тільки продукту, але й сервісу, і вражень від контакту з брендом.
  5. Пошук нових рішень.
  6. Особисті причини: втрата роботи, доходу, зміна способу життя.
  7. Відмова від продукту в цілому. Наприклад, перехід на екологічні види продукції.
  8. Зависока вартість продукту.

Як знизити відтік клієнтів

  • З’ясувати причину. Найефективніше дізнатися мотив переривання контактів, зателефонувавши особисто клієнту. Це сигнал йому про його цінність для компанії.
  • Відреагувати на скаргу. Понад 90% незадоволених клієнтів йдуть. Існує шанс їх повернути, розглянувши скаргу.
  • Вибачитися. Вина компанії незаперечна? Варто її визнати. Краще, якщо це зробить співробітник, який став причиною втрати.
  • Компенсувати збитки. Повернення витрачених коштів, товару, компенсація вартості послуги або ж приємний бонус, знижка, подарунок.
  • Працювати на репутацію. Краще з початку діяльності докласти зусиль до цього, ніж відновлювати зіпсовану репутацію.
  • Поліпшуватися. Працювати над собою, збирати відгуки, аналізувати діяльність і усувати ті недоліки, які могли б призвести до втрати споживача.

Як знизити відтік клієнтів

Чи всіх слід повертати?

Існують клієнти, від яких компанії мало користі. Вони затримують платежі, мало купують, беруть найдешевші продукти, токсичні або агресивні до персоналу. У такому разі варто поставити собі питання: втрата чи ні те, що вони пішли?

А ось активних користувачів варто повертати. Тих, які купують багато, часто і маржинальні товари, не затримують платежі, є лідерами думок або іншими важливими персонами.

Fractus прийде на допомогу

Бажаєте зберегти клієнтів та повернути тих, що пішли? Необхідний ретельний аналіз відтоку клієнтів, і допоможе в цьому Fractus. На основі даних створимо план дій, який допоможе повернути клієнтів і навіть перетворити їх у прихильників. І зрозуміти, над чим працювати. Усуваймо проблеми разом!

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!