25/07/2022

Уявні потреби: як впливають на продажі

повернутися до списку статей →

Задовольнити потреби клієнта – ось для чого призначені продукти. Але перш ніж їх задовольняти, слід виявити. І спочатку непогано було б розібратися – це уявні потреби чи справжні, і з’ясувати, в чому ж різниця.

Що таке уявні потреби

Варто визначити загальне значення потреб. Це необхідність у тому, що підтримує життєдіяльність людини та її існування загалом.

Поділяють на кілька категорій, але розглянемо поділ на справжні та уявні. Справжні потреби насамперед біологічні – ті, без яких існування неможливе, як-от їжа, житло, безпека, сон тощо. А ось помилкові або уявні потреби – це нав’язані. І нав’язує їх суспільство. Їхня мета – отримати яскраві враження, це сфера емоцій, тоді як справжні потреби належать до сфери раціонального.

Що таке уявні потреби

Ці дві потреби часто перетинаються, або ж помилкова потреба мімікрує під справжню. Взяти до прикладу їжу. Потреба в ній істинна. Але якщо під впливом моди людина переходить на сироїдіння, це уявна потреба. Або ось ресторанна їжа. Якщо так розглядати, здається, що це помилкова потреба: чому б не з’їсти шматок смаженого м’яса, до чого ці танці з бубном навколо готування? Але так людина розкриває свій талант – якщо вона шеф, або ж задовольняє свого внутрішнього гурмана, стає щасливою – якщо йдеться про споживача.

Хибні потреби покупця

Бути схожим на інших та бути не гіршим за інших – ось першопричина хибних потреб. Відбувається підміна: ці потреби вважають життєво важливими та їм легко знаходять виправдання. Але якщо позбутися хоч від одної такої потреби, насправді життя не стане гіршим і не опиниться під загрозою.

Ось деякі приклади потреб, які називають хибними і які міцно вплелися в життя:

  • Сукня на кожен вихід. Ганяючись за модою, подібно голлівудським зіркам більшість жінок на кожен вихід купують нову сукню. Унаслідок цього їх накопичується ціла шафа, надіти нічого, радості вже жодної.
  • Смартфон у кредит. Так, продукт корисний. Але якщо кожні пів року купувати новий і навіть половини його можливостей не використовувати, це не більше ніж спосіб потішити своє марнославство.
  • Шкідлива їжа. Скільки б експерти не твердили з усіх боків про шкоду деякої їжі та напоїв, рідко хто відмовляється від неї задля корисної.
  • Соцмережі. Погоня за лайками та визнанням підміняє спілкування, забирає реальний час.
  • Комп’ютерні ігри. Замість розумної гри, розвивальної, людина занурюється у віртуальну реальність на години, тішить самолюбство «досягненнями».
  • Швидке збагачення. Клієнт вплутується в різні шахрайські схеми саме через лжепотреби.

Хибні потреби покупця

Хибні потреби та продажі

У системі B2C справжні та уявні потреби якраз і штовхають продажі. Але більшість із них здійснюється саме завдяки хибним потребам. Це і є сенс споживацького суспільства. Погоня за новинками та швидка зміна трендів – основа. Уявні потреби призводять до імпульсивних купівель: споживач забажав чогось, здійснив одномоментне придбання і ненадовго отримав заряд ендорфінів.

Або ж так: клієнт точно знає, чого хоче, він йде в крамницю із наміром купити собі продукт. Але навіщо йому це насправді – пояснить із труднощами або взагалі не зможе. Його і не переконують, оскільки він націлений задовольнити цю потребу не менш пристрасно, ніж справжню.

Так, довгі продажі не побудувати на такому фундаменті. Проте клієнт постійно шукає нове, а це запорука частих продажів. Спираючись на уявні потреби просто продавати: сформувати хибну потребу – виробити товар під неї – продати. Визначити, що таке хибні потреби – означає зрозуміти клієнта, його мотиви. І використовувати цей козир для підвищення продажів.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!