Інновації змінили багато що в бізнесі. Якщо декілька десятиліть тому ринки були стабільними, можна було виробляти та продавати стандартизовану продукцію за налагодженою схемою, то сьогодні доводиться шукати нові методи та підходи. Зокрема й підходи до ціноутворення. І таргет-костинг – один із методів, який беруть на озброєння маркетологи.
Застосувати концепцію у Вашій компанії допоможуть фахівці із Fractus.
Таргет-костинг: про що йдеться
Цільова собівартість – ось дослівний переклад терміну target costing. І таргет-костинг – це спосіб управляти витратами на продукт (собівартістю, ціною, маржею) з метою оптимізації через їхнє планування.
Суть проста: на кожному етапі розроблення оптимізують витрати, застосовуючи інженерні, інноваційні, виробничі та інші розробки. Це наштовхує на дуже нестандартні рішення. Упроваджуючи метод ще на стадії виробництва, а не після, існує можливість врахувати всі ризики.
Але скорочення витрат не знижує якості продукту: навпаки, мета – представити споживачеві якісний продукт. Навіть більше, продукт розроблений під бажання або потреби клієнтів. Також він орієнтований на ринок: чи зможе той його прийняти та чи зможе сам продукт зайняти свою нішу.
Концепція управління родом з Японії: більшість тамтешніх виробників використовують саме її, причому давно – з 60-х років минулого століття. Наприклад, так гіганти як Sony, Nissan, Toyota, Cannon, Olympus та інші. Та й багато європейських і американських компаній активно її застосовують на практиці.
Метод та ціноутворення
Метод таргет-костинг передбачає специфічний спосіб ціноутворення – протилежний традиційному. Спочатку визначають ціну продукту, далі – бажаний прибуток, з огляду на це, обчислюють допустиму собівартість. Ціна товару – очікувана, ринкова по суті: її визначають, провівши маркетингові дослідження.
Хто використовує
Взяли схему на озброєння розробники та виробники інноваційних продуктів, особливо, у сфері електроніки, техніки, комп’ютерних та цифрових технологій. Активно використовується вона і у сфері автомобілебудування. Не відмовляються від неї неприбуткові організації, сфера обслуговування, навіть медичні установи. Загалом найбільш успішно концепція впроваджується тими видами бізнесу, конкуренція в яких доволі висока.
Принципи таргет-костингу
Передусім розробники орієнтуються на запити та потреби споживачів й ринкові вимоги та віяння. Враховують, як на собівартість товару впливає побажання покупців щодо якості продукту й термінів виходу товару. Також проводять калькуляцію витрат як на сам продукт, так і на його складові з метою досягнути зниження витрат. І використовують концепцію так званого життєвого циклу товару.
Розрахунок цільових витрат
- Визначають імовірну ціну за певну одиницю (елемент) продукту (для реалізації).
- Формулюють цільову собівартість товару або послуги і в цілому, і за одиницю.
- Порівнюють обидва види собівартості – імовірну та цільову, з тим, щоб визначити величину скорочення витрат.
- Проводять повторне проєктування з метою поліпшення процесу виробництва.
Стратегія таргет-костинг від Fractus
Плануєте впровадити принципи таргет-костинг у свій бізнес? Із завданням можуть допомогти фахівці Fractus.
Після аналітичних досліджень Ви отримаєте цілком дієву стратегію. Вона дозволить скоротити витрати на виробництво продукції, а також зміцнить співпрацю відділів всередині компанії. І результати перевершать Ваші найсміливіші очікування. Звертайтеся, ми Вам допоможемо!