11/08/2022

SWOT-аналіз: метод вивчення стану бізнесу

повернутися до списку статей →

Власний бізнес час від часу доводиться вивчати для розуміння його стану на основі аналітичних даних, а не припущень чи суб’єктивних оцінок. І один зі способів – SWOT-аналіз. Він дозволяє всебічно вивчити чинники, які впливають на стан компанії.

Замовити такий вид досліджень пропонує компанія Fractus.

SWOT-аналіз: специфіка

Свот-аналіз – один із методів дослідження бізнесу на предмет виявлення зовнішніх та внутрішніх чинників, що впливають на його діяльність. Оцінці піддають чотири аспекти. Відповіді допоможе отримати низка питань щодо кожного з них.

SWOT-аналіз: специфіка

Сильні сторони (strengths)

Це може бути унікальна пропозиція, міцна довіра з боку клієнтів, упровадження інновацій. Усе те, що вигідно вирізняє бізнес на тлі конкурентів, робить його сильним.

Слабкі сторони (weaknesses)

  • У чому вони проявляються?
  • Як це бачать противники?
  • Чи існують чинники, які знижують прибуток?
  • Що компанія робить неправильно?
  • У чому кращі конкуренти?

У список може потрапити зниження якості продукту, незадовільне обслуговування, застаріле обладнання, вузький асортимент тощо. Це чинники, які роблять компанію вразливою, призводять до падіння доходів.

Можливості (opportunities)

  • Які тенденції спостерігаються в економічній, соціально-культурній, політичній технологічній сферах?
  • Чим вони можуть бути корисними компанії?

Це може бути здешевлення сировини, вдалий для компанії курс валют, відхід із ринку конкурента, зниження податків, поява нових тенденцій. Словом усе те, що можна використовувати для подальшого розвитку.

Загрози (threats)

  • У чому вони полягають?
  • Як можуть нашкодити компанії?
  • Чи може компанія їх уникнути?
  • Як функціонувати з урахуванням їх впливу?

Наприклад, підвищення податків, хитка політична ситуація або взагалі її загострення, катастрофічні зміни клімату, поява сильного конкурента, поява інновації, яка здатна збити з ніг компанію. Усе те, що може негативно позначитися на діяльності бізнесу, зашкодити йому або зовсім привести до припинення існування.

Звідси й абревіатура SWOT. До внутрішніх чинників належать слабкі й сильні сторони, а ось загрози та можливості – зовнішні.

Для початку SWOT-аналіз компанії передбачає дослідження внутрішніх чинників: існує думка, що без цих даних неможливо оцінити зовнішні.

Візуалізація аналізу – таблиця 2х2, за горизонталлю якої поділ на внутрішні та зовнішні аспекти, за вертикаллю – на позитивні та негативні.

Візуалізація аналізу

Галузі застосування свот-аналізу

Здійснюють дослідження з різною метою: під час виходу нового бізнесу на ринок або запуску нового товару – для оцінки ризиків, під час вдосконалення бізнес-процесів, які існують, для аналізу конкурентів, під час розширення лінійки асортименту, підбиття підсумків діяльності, навіть для особистісного зростання.

Практично на всі чинники компанія здатна вплинути: це слабкі та сильні сторони й можливості. Чого не можна сказати про загрози: на них практично немає впливу, тож доведеться виробити алгоритм, як підлаштуватися.

Аналіз від Fractus

Необхідно провести аналіз – ринку, самої компанії, конкурентів? Саме час замовити SWOT-аналіз компанії Fractus.

У нашому штаті нас зосереджені фахівці, у яких є гарний досвід подібної роботи, інструменти, знання. А якщо побажаєте, то й створять стратегічне планування на основі цих даних. І Ваш бізнес розвиватиметься, як Ви того забажаєте.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!