29/04/2021

Стимулювання попиту: в чому особливості та як здійснювати

повернутися до списку статей →

Стимулювання попиту (інакше Sales promotion) – це комплекс заходів, спрямований на просування товару або ж бренду. Мета наступна: спонукати споживача не лише до купівлі, але до симпатії, а ще краще – відданості товару. В основі промоції – реклама та PR, а також персональні продажі.

Коли необхідне стимулювання попиту

Вдаватися до активізації попиту доводиться за низки обставин. Це байдужість покупця або брак інформації стосовно продукту, його неприйняття в разі непопулярності, необхідність надати новизну товару, звернути увагу на новий спосіб використання. Також причина може бути в тому, що пропозиція конкурента виявилася кращою, ринок наповнений ідентичною продукцією різних виробників, попит коливається (сезонно), на ринку з’явилася новинка.

Коли необхідне стимулювання попиту

Основні методи стимулювання

Для врегулювання ситуації маркетинг використовує деякі спеціальні методи.

  1. Цінові. Вони найцінніші в маркетингу, позаяк найшвидше доходять до покупців і отримують від них зворотний зв’язок. Що там казати: і покупцями вони найбільше припали до душі. Це все, що дає можливість заощадити: знижки, акції, тимчасове зниження вартості (неакцентоване).
  2. Натуральні. У межах стимулювання попиту ці методи дають змогу спробувати на смак або навіть використати продукцію. Якщо йдеться про харчові продукти, то це безплатні дегустації, невеликі зразки (соуси, наприклад), якщо про продаж автомобілів – це тест-драйв. Під час реалізації плити гарним подарунком буде ложка або лопатка.
  3. Активні. Конкурси, вікторини, лотереї – словом усе, що дозволяє отримати певний виграш, також підвищує цінність товару в очах покупця і попит на нього. Здійснюють такі заходи як серед реальних покупців, так і серед потенційних, наприклад тих, які лише заповнили анкету. Азарт і бажання виграти – ось рушійна сила у цьому разі.

Промоція має недовгочасний характер незалежно від методу, який використано.

Які товари мають попит

Слід зауважити, що на ринку існують товари з високим попитом, тож вони продаються і під час кризи. Навіть пандемія не стала винятком. Ось ці товари:

  • першої необхідності (харчові продукти, а також засоби особистої гігієни та особистого захисту);
  • медикаменти та медичні вироби;
  • побутові;
  • дитячі;
  • одяг та взуття;
  • техніка та електроніка;
  • автозапчастини.

Тут виникає питання: який сенс витрачати ресурси для стимуляції збуту цих продуктів? Може, вони продаються самі собою? Звичайно ж, частина позицій так і продається. Але якщо це не хліб, мило, анальгін і бензин, заходи з активізації збуту просто необхідні. Причому однаково важливі для покупців і для продавців (виробників).

Які товари мають попит

Система ФОПСТИЗ (формування попиту і стимулювання збуту)

Способом взаємодії виробника і споживача, унаслідок якої обидві сторони отримують вигоду, є система ФОПСТИЗ: формування попиту (ФОП) і стимулювання збуту (СТИЗ). Вона призводить до отримання прибутку виробником і задовольняє потреби покупця.

Комплекс заходів, спрямованих на формування попиту, усуває бар’єри недовіри до продукту. А саме інформує про товар, допомагає зрозуміти, які проблеми той допоможе вирішити, підштовхує до купівлі (стимулювання попиту якраз стосується цієї частини системи).

Щодо стимулювання збуту, воно спонукає споживача, який уже щось придбав, повертатися за товаром знов і знов. Для цього не просто максимально інформують покупця про пропозиції та не лише здійснюють заходи, щоб викликати лояльність. Робота у цьому разі спрямована на вибудовування довготривалих взаємин.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!