21/04/2022

Синхромаркетинг: як компенсувати коливання попиту в продажах

повернутися до списку статей →

Є категорії товарів, які мають попит у певну пору року. З цією проблемою стикаються більшість підприємців. Деякі види бізнесу вважають за краще закриватися в сезони низького попиту і знову відкриваються в сезони високого попиту. Проте, більшість компаній продовжують працювати весь рік. Щоб збалансувати дохід упродовж усіх 12 місяців, підприємці вимушені адаптуватися під умови ринку. Згладити нестійкий попит, зміни кон’юнктури ринку допомагає синхромаркетинг.

Отже, синхромаркетинг – це комплекс заходів, спрямованих на збереження прибутку в умовах нестійкого попиту на послуги товари.

Cинхромаркетинг

Чому варто використовувати синхромаркетинг?

Компанії, які застосовують синхромаркетинг у своїй діяльності, отримують низку переваг завдяки цій маркетинговій стратегії:

  • можливість підтримувати стабільніший рівень продажів упродовж усього року;
  • розширення ринку збуту;
  • збільшення прибутку коштом виробничої оптимізації;
  • скорочення витрат.

Основна мета синхромаркетингу – це стабілізація продажів товарів/послуг. У зв’язку з чим його застосування актуально не лише за зниження попиту на сезонні товари/послуги, але й за великої конкуренції, соціально-економічної нестабільності, неправильного ціноутворення, неефективної маркетингової стратегії.

Залежно від причини нестабільного попиту розробляють стратегічний план досягнення короткострокових або довгострокових цілей із вирівнювання коливань попиту. Але спочатку необхідно:

  1. Здійснити аналіз ринку, конкурентів, цінової політики.
  2. Узагальнити та систематизувати отримані дані.
  3. Знайти інструменти, які допоможуть стабілізувати ситуацію.
  4. Розробити алгоритм дій.

Методи синхромаркетингу

Синхромаркетинг дозволяє контролювати нерегулярний попит, представляючи покупцям різні привабливі пропозиції. Це ефективний спосіб притягнути клієнтів, у яких більше нема потреби купувати товари або послуги через сезонні чинники.

Щоб вийти на стабільний дохід в умовах падіння попиту застосовують наступні методи:

  1. Введення системи передзамовлень. Туристичні та авіакомпанії пропонують своїм клієнтам завчасно забронювати путівку: чим раніше, тим дешевше вона коштуватиме.
  2. Надання додаткових послуг. Покупець, який отримав позитивний досвід взаємодії з компанією, швидше за все поділиться ним зі своїми близькими та родичами.
  3. Розширення асортименту. Наприклад, спортивний магазин, у якому продають велосипеди, в зимовий час переорієнтовують на реалізацію гірськолижного спорядження, завдяки чому отримують прибуток протягом усього року.
  4. Подарунки, безкоштовні зразки та інші вигідні пропозиції. Один із найефективніших спосіб залучення аудиторії, яка раніше не замислювалася про купівлю товару, послуги.
  5. Цінова стратегія залежно від ринкової ситуації (часу доби, дня тижня, сезону). Найчастіше такий підхід використовують ресторани, кафе і компанії пов’язані з івент-індустрією, туризмом.
  6. Збільшення інтенсивності реклами. Проте, це спірний метод, адже реклама деяких несезонних товарів може бути неефективною і компанія запросто зіллє бюджет.

Методи синхромаркетингу

Коли спостерігають підвищений попит, застосовують інструменти, які допомагають автоматизувати деякі робочі процеси: встановлення кас самообслуговування та терміналів, в інтернет продажах – запуск онлайн-чату, підключення чат-ботів, ланцюжків листів.

Водночас існують товари, на які не впливає позитивно синхромаркетинг, приклад – електроенергія. Яким би економним не був нічний тариф міняти спосіб життя ніхто не хоче.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!