22/08/2022

Реферали як спосіб отримати прибуток

повернутися до списку статей →

Один зі способів залучити активних користувачів на ресурс, а як наслідок, розвивати його та отримувати прибуток – реферальні програми. Трафік дають реферали: користувачі, які прийшли на сайт за рекомендацією та діяли у певний спосіб. Фактично, все зводиться до простої схеми: компанія завдяки партнерам продає продукти та платить їм за це гонорар.

Реферали: особливості

Цей вид отримання пасивного доходу використовують у реферальному маркетингу (від refer – «посилатися»). Отже, реферали – це ті користувачі, які прийшли на певний ресурс за унікальним посиланням або ж промокодом, залишеним рефером (інакше такого користувача називають афіліатом, спонсором, реферером), та зареєстрували там акаунт. І не просто зареєстрували, а активно користуються послугами ресурсу (проведення платежів, замовлення продуктів, перегляд відео, проходження опитувань). Кінцева мета такої схеми – розширення клієнтської бази та, як результат, отримання прибутку.

Виокремлюють два підходи до пошуку рефералів. Пасивний полягає у розміщенні посилань без подальших активностей з боку спонсорів. Активний передбачає самостійний пошук спонсором клієнтів, подальшу роботу з ними: пояснення завдань та стимулювання до певних дій.

Рефералів поділяють на прямих та непрямих. Перші – рефери, що прийшли за посиланням, других же привело на ресурс реферальне посилання, розміщене іншими рефералами. Існує ще одна класифікація: одно- та багаторівневі. У першому випадку афіліат отримує прибуток від реферала, у другому – від клієнтів, яких привів реферал.

Реферали: особливості

Ресурси для розміщення посилань

Майданчиком для розміщення реферального посилання може бути будь-який ресурс, де лиш тільки є можливість його залишити: тематичний форум, спільнота соцмережі, власний блог/сайт, YouTube-канал, вебдошка оголошень, а також рекомендація знайомим. Це безплатні методи. Також рефералів купують на спеціалізованих біржах, і перевага цього підходу в активності та перевіреності рефералів.

До розміщення посилань є певні вимоги: вони мають виглядати якомога природніше, оскільки існує ризик впасти в немилість модератора ресурсу через спам та бути забаненим.

Хто застосовує програми

Використовують подібну модель отримання доходу суб’єкти, які працюють з вебкомерцією, незалежно від формату та масштабу: невеликий бізнес, інтернет-магазини, особливо активно використовують такий підхід блогери. Не втрачають можливості застосовувати програми реферального маркетингу масштабні проєкти та комерційні гіганти на зразок Webmoney, Oriflame, Amazon тощо.

Особливості виплат та заохочень

На перший погляд подібна схема схожа на фінансову піраміду, через що виникають певні побоювання з боку користувачів. Однак для учасників вона цілком безпечна, оскільки не вимагає вкладення коштів, що відрізняє реферальну програму від шахрайської схеми. Афіліати надалі самі отримують дохід – реферальні виплати, нагороди, заохочення.

Виплати здійснюють кількома способами. Це відсоток від продажу, одноразове заохочення за реєстрацію чи перехід за посиланням, комісійні від укладеної угоди та інше. Крім цього, нагородою може бути подарунок, підвищення рейтингу, знижка на продукт ресурсу.

Особливості виплат та заохочень

Переваги реферальної програми

Такий вид маркетингових активностей має свої плюси. Для власника сайту це:

  • зниження рекламних витрат;
  • значне збільшення трафіку;
  • підвищення сайту у пошуковій видачі;
  • збільшення прибутку.

Партнери ж, що залучені до програми, використовують її як одне з джерел прибутку, що є перевагою для них.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!