Сучасна людина, якщо вона не запеклий консерватор, постійно вимагає нового. І навіть улюблений бренд може набриднути, якщо з року в рік він незмінний. Тоді здається, що він зупинився у розвитку. Внесення змін, а саме ребрендинг, рятує ситуацію. Існує зовсім небагато компаній, які б до нього не вдавалися. Зазвичай хоч частково, але всі використовують оновлення.
У чому полягає ребрендинг
Rebranding – це трансформація наявного бренду зі зміною його складових, зокрема й іміджу. Причиною стає не тільки бажання маркетологів осучаснити продукт або торгову марку. Є й інші. Наприклад, у компанії з’явилися інші цілі, постраждала репутація, стався вихід на зовнішній ринок, з’явилися додаткові опції, відбулося об’єднання компаній, переваги конкурентів виявилися вигіднішими… У кожному випадку необхідні зміни, і ребрендинг це вирішить. Крок стратегічний та вимагає чимало вкладень – як інтелектуальних, так і фінансових.
Види ребрендингу
Ребрендинг поділяють на два основні типи:
- Великий. Має на меті кардинальні зміни, а саме ребрендинг компанії. Відбувається повне перевтілення. Змінюється до невпізнанності все, часом навіть назва компанії. Однак вид діяльності залишається той самий. Наприклад, авіакомпанія змінює назву, але як і раніше перевозить пасажирів.
- Частковий. Передбачає модернізацію лише деяких складових. Це може бути ребрендинг логотипу та/або інших графічних елементів (рестайлінг), заміна упакування на зручніше та сучасніше, зміна рекламної компанії.
Етапи ребрендингу
Зміни не вносять раптово. Трансформація відбувається послідовно, у декілька етапів:
- Аналіз бренду (SWOT). Цей етап дозволить визначити, наскільки радикальною має бути модернізація. Визначають, у якому стані бренд, у чому його плюси та мінуси, чи усуває проблеми цільової аудиторії, а також порівнюють його з конкурентами. За результатами досліджень і визначають, що саме підлягає реорганізації. Причому проводять фокус-групи й тести, залучають експертів.
- Розробка стратегії. Підбирають саме ті техніки, методи та інструменти, які дадуть очікуваний результат.
- Внесення змін. Власне, напрацювання маркетологів і втілюють у життя. Процес полягає в заміні всього, що заплановано: від графічних елементів до друку пакування або виробництва нових моделей товарів.
- PR. Оновлений бренд презентують цільовій аудиторії, доносять, що й навіщо модернізували та як це їй допоможе.
Брендинг і ребрендинг: чим відрізняються
З цими двома поняттями часом відбувається плутанина. Але все просто: branding – процес створення і розвитку з нуля, і він первинний; rebranding – комплекс змін бренду, який уже існує. Перший без другого можливий, адже він є його основою, але ось другий без першого просто нездійсненний.
Які є підводні камені
Будь-які зміни завжди мають ризики. А подібне новаторство і поготів. Здається, маркетологи все прорахували – а споживачам нововведення не припали до душі. Або зовсім відштовхнули – просто до полиць конкурентів. Довелося або повертати, як було, або знову думати над змінами.
Яких тільки помилок не було на практиці: і невдала назва компанії, яка викликає негативні або смішні асоціації, і непродуманий логотип, і незручне пакування. Гірше за це – хіба що повна зміна бренду та незмінно низький рівень сервісу або якості товарів.
Тому цей крок має бути продуманим, обґрунтованим і актуальним, із залученням фахівців і з урахуванням думки цільової аудиторії. Інакше мільйони можуть бути викинуті на вітер.
Ребрендинг від Fractus
Готові подарувати нове дихання своєму бренду? Ми знаємо, як це зробити. Ребрендинг від Fractus – це поліпшення впізнаваності бренду, підвищення лояльності клієнтів, розширення цільової аудиторії, обхід конкурентів, мотивація співробітників та інші аспекти, які позитивно впливають на розвиток бізнесу в цілому.