30/12/2021

Пробний маркетинг: специфіка, цілі, методи

повернутися до списку статей →

Перш ніж масово виводити товар на ринок, необхідно провести підготовку. В її основі – тестування. Як споживачі та дилери сприймуть продукт, чи буде попит і в яких обсягах, чи принесе бажаний дохід – на всі ці та інші питання відповість пробний маркетинг. Саме він відповідає за тестування нової продукції на ринку.

Звернувшись до Fractus, можете замовити такі послуги.

Пробний маркетинг: визначення

Тестовий маркетинг – його називають ще й так. Суть – експериментальне тестування товару, ринку, апробація складових процесу. Test marketing – це також і первинна реалізація продукції, однак продають невеликі партії. Умови торгівлі створюють максимально подібні до тих, що існують на ринку.

Не використовують пробний маркетинг тільки в декількох випадках: товар скопійований у конкурентів, витрати на виробництво невисокі, маркетологи впевнені в успіху. У всіх інших випадках виводу новинок на ринки без нього не обійтись.

Пробний маркетинг: визначення

Цілі дослідження

Навіщо потрібні такі експерименти, адже вони часом досить затратні? Цілей декілька:

  1. З’ясувати ступінь успіху нововведення – реакцію на нього покупця (на специфіку, характеристики, вартість, пакування, назву тощо).
  2. Оцінити ефективність процесів, пов’язаних з виробництвом, просуванням та реалізацією нового товару.
  3. Екстраполювати отримані результати на майбутній ринок. І зрештою потрібні прогнози щодо обсягів реалізації. Пробний маркетинг це теж дозволяє зробити.

Методи пробного маркетингу

Застосовують три методи. Загальна їхня назва – пробний ринок. Послідовність – як вказана нижче.

  • Модельований. За своєю суттю це уявний експеримент. Проводять опитування покупця. Респондентам запропоновано придбати товар, без пояснення, що це експеримент. Споживачі користуються продуктом, після певного терміну їх анкетують. Вибирають респондентів за заданими характеристиками цільової групи. Інформація конфіденційна, що захищає від підступів конкурентів.
  • Контрольований. Цей метод пробного маркетингу проводять на основі певної групи торгових точок – магазинів-партнерів, готових взяти на реалізацію новинку. Виробник обирає їх сам, доставляє товар, викладає на полицях.
  • Стандартний. Дослідження одноразове. Для реалізації використовують звичайні канали розподілу. Проводять на обмеженій території: вибирають найтиповіші для країни міста (як правило, два). Метод найефективніший за тестування терміном 12 місяців. Однак найбільш витратний. Також існує загроза з боку конкурентів: компанія витрачається на експерименти, а конкуренти аналізують ситуацію та виводять ідентичний продукт.

Аналіз підсумків

Методика вимірювання результатів детально прописана. До уваги беруть:

  • швидкість прийняття продукту споживачами;
  • швидкість прийняття каналами реалізації;
  • витрати на збут;
  • показники конкуренції;
  • терміни окупності, отримання прибутку тощо.

Результати досліджень дозволяють вносити корективи в процес і вже без недоробок випускати товар на ринок.

Аналіз підсумків

Де замовити послугу? У Fractus

Використовувати методи test marketing силами персоналу компанії складно. Вдале рішення – послуги фахівців. Усе, що потрібно, – звернутися до компанії Fractus. І дізнатися на практиці, що таке пробний маркетинг та як він працює.

Для виконання завдання зібрана команда фахівців, є необхідні інструменти – програми та обладнання. І Ви отримаєте результат – відповіді на питання, як товар сприйняли споживачі і який принесе прибуток.

Звертайтеся! Ми візьмемо на себе всі турботи з тестування ринку.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!