Шлях споживача в інтернет-магазин зазвичай проходить через пошукові системи. Якщо він задає пошуковику запит, отже, зацікавлений у придбанні товару чи послуги. Мета кожного ресурсу – привабити його саме до себе і здійснити торгову операцію. Тому і використовують пошуковий маркетинг. Як виявилося, інструмент досить ефективний.
Пошуковий маркетинг: поняття та особливості
Що ж таке пошуковий маркетинг? Термін Search Engine Marketing (SEM) означає просування вебресурсу в пошукових системах. Мета заходів – генерація трафіку з подальшим підвищенням продажів. Це складова інтернет-маркетингу, і її практикують усі види бізнесу – і новачки, і відомі компанії. Для просування використовують як платні, так і безплатні методи.
Причому ця робота не разова, а регулярна. Усе через те, що алгоритми пошукових систем постійно змінюються, з’являються нові інструменти просування, контент потрібно постійно оновлювати, та й конкуренти наступають на п’яти. Розглянемо ж, які інструменти існують в Search Engine Marketing, і як вони працюють.
Пошукова оптимізація
Search Engine Optimization, SEO – це сукупність заходів для оптимізації сайту під пошукові запити для того, щоб підвищити позиції у видачі. Пошуковий маркетинг це активно використовує. Адже попадання в список перших збільшує переходи та підвищує продажі. Оптимізація передбачає роботу з релевантністю, семантичним ядром і ключовими словами, посиланнями та метатегами, поведінковими чинниками, юзабіліті сайту. У видачі такі результати показані у вигляді списку, органічно, без позначки «Реклама». І як свідчить практика, саме вони викликають більше довіри.
Контекстна реклама
Search Engine Advertising, SEA – реклама в пошукових системах. Місця у видачі провайдери послуг продають окремим замовникам. Оплату стягують за перехід – CPC (cost-per-click). Тариф залежить від різних чинників, наприклад, популярності ключової фрази та навіть часу відвідування. Рекламу можна налаштувати з огляду на специфіку ключових слів, географію, кількість переходів. Маркування «Реклама» ідентифікує такі сервіси, і вони показані вгорі та внизу сторінки.
Статистика SEM
Щоб отримати звіт про результати проведення рекламної кампанії, вдаються до допомоги систем статистики. Це Google Analytics і Яндекс.Метрика. Вони відстежують дії відвідувачів на вебресурсах, і завдяки їм SEM маркетинг отримує цілий масив інформації про поведінку користувачів. Це ключові слова і фрази, за якими здійснюється перехід, джерела переходу (пошуковики, соцмережі, вебсайти), кількість переглянутих сторінок, час перебування на сторінці тощо. Така аналітика також дозволяє побачити слабкі місця і відкоригувати план роботи.
У чому плюси
Переваг, завдяки яким SEM маркетинг настільки ефективний, не приховати. Ось вони:
- Підвищення продажів унаслідок зростання конверсії. Відбувається не просто залучення користувачів. Пошуковий маркетинг SEM пропонує кожному оптимальні варіанти для того, щоб задовольнити його потреби.
- Фільтрація споживачів за ключовими фразами або словами, внаслідок чого ресурс відвідують тільки зацікавлені.
- Посилення технічних характеристик ресурсу, зокрема й зручності для відвідувачів.
- Поліпшення видимості майданчика для пошукових систем шляхом підвищення трафіку і зворотних посилань.
- Підвищення впізнаваності бренду. Розташування в перших позиціях у видачі протягом певного відрізку часу не залишається без уваги: як наслідок відбувається перехід до інтернет-магазину.