16/06/2022

Попит у маркетингу: особливості та види

повернутися до списку статей →

У кожної людини персональні потреби, і прагнення придбати продукт, який би їх задовольнив, породжує попит. А попит у маркетингу – це об’єкт роботи: дослідження, аналізу, впливу.

Замовити послуги маркетингу залежно від стану попиту можете у фахівців Fractus.

Попит у маркетингу: специфіка

Попит – це запити споживача на певний товар для задоволення своїх потреб та готовність придбати його за певною ціною. Якщо по-іншому, фінансово підтверджена потреба.

Нижча вартість – вищий попит: свідчить закон попиту та пропозиції. Це стосується всіх товарів, крім так званих товарів Гіффена: йдеться про ті, підвищення цін на які призводить до зростання попиту та навпаки. Це товари першої необхідності, замінити які не можна нічим, наприклад, хліб, гречка, макарони тощо.

Попит у маркетингу: специфіка

Види попиту

Існує чимало видів попиту, які залежать від багатьох чинників: ступеня задоволення потреб, купівельних намірів, місця купівлі, тенденцій, способів формування, суспільних звичок, цінової політики, стану економіки тощо. Але ключовими називають ті, на які впливає стан попиту. Залежно від стану вибирають маркетингову стратегію, щоб досягти рівноваги попиту та пропозиції.

  • Повноцінний. Його ще називають задовільним. Для нього характерний баланс між виробництвом товарів та запитами споживачів. Застосовують підтримувальний маркетинг – для збереження оптимального рівня.
  • Прихований. Потреба у клієнтів є, а ось продуктів для їхнього задоволення немає. Наприклад, ліки проти усіх хвороб або машина часу. Це своєрідний поштовх до інновацій. Ефективний засіб – розвивальний маркетинг (його ще називають маркетинг нового).
  • Відсутній. Товар анітрохи нецікавий споживачеві, викликає лише байдужість. Стимулювальний маркетинг займається просуванням продукту у цьому разі, докладаючи зусиль, щоби зацікавити користувача, показати, які потреби продукт задовольнить.
  • Той, що знижується. Привабливість товару в очах споживачів поступово падає, і вони відмовляються від нього. Рятує ситуацію ремаркетинг: він або покращує продукт, або виявляє у нього приховані якості та робить їх видимими для споживача.
  • Негативний. Споживачі негативно налаштовані проти певного продукту, вважаючи, що він приносить шкоду. Наприклад, проти дріжджового хліба, вірячи на шкоду дріжджів, або мікрохвильовок, побоюючись випромінювання. Конверсійний маркетинг використовує інструменти, що змінюють думку клієнтів, які вірять у шкідливість продукту.
  • Нерегулярний (той, що коливається). Потреба в товарі чи послузі залежить від сезону, дня, часу доби. Наприклад, кінотеатри завантажені вечорами, парасолі активно купують восени, а попит на крем для засмаги актуальний влітку. Для рівноваги використовують синхромаркетинг.
  • Ірраціональний. Це потреби споживачів у товарі, які шкодять здоров’ю або навколишньому середовищу. Наприклад, пластикові вироби, сигарети, зброя тощо. Протидієвий маркетинг обмежує доступ споживачів до цих продуктів або значно підвищує вартість.
  • Надмірний. Потреба в товарі настільки висока, що виробництво не може впоратись. У цьому разі стабілізує ситуацію демаркетинг: перемикає увагу на аналоги, підвищує ціни або припиняє рекламну діяльність.

Види попиту

Маркетингові послуги від Fractus

Займаєтеся продажами, але бракує маркетолога? Замовляйте послуги у нас!

У нашому штаті є фахівці з достатнім досвідом впровадження проєктів та знаннями. Вони створять маркетингову стратегію, засновану на стані попиту, що дозволить його збалансувати та вирівняти продажі. Телефонуйте!

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!