Успіх публічної персони, бренду або товару суттєво залежить від репутації. І формує її піар. Грамотний здатний відновити навіть зовсім заплямовану, а ось непродуманий або непрофесійний нашкодить навіть найбездоганнішій.
Тому замовляти подібну послугу варто у фахівців – компанії Fractus. Ми пропонуємо комплексний підхід та послуги вузькопрофільних фахівців.
Піар: тонкощі та різниця з рекламою
Public Relations або скорочено PR перекладається як «зв’язки з громадськістю». Це низка технологій, які формують у громадськості позитивний образ, що запам’ятовується, будь-якого об’єкта (товару, бренду, організації) або персони.
Однак не варто ототожнювати піар із рекламою – це не одне й те ж саме. Мета реклами – продати, мета піару – проінформувати аудиторію про щось чи когось. І піар-маркетинг досить своєрідний: на відміну від класичного маркетингу він не працює на те, щоб споживач здійснив купівлю негайно, його дія розтягується в часі.
Види піару
Для класифікації піару за видами беруть на озброєння декілька підходів. Один із них досить незвичайний – використовує колірну схему. Чорний або білий піар – про ці поняття чув кожен, однак є й інші:
- Білий. Класичний варіант. Використовують тільки позитивну інформацію та новини.
- Чорний. Він націлений на конкурентів, застосовує доволі безчесні методи – очорнення та провокації.
- Сірий. Базується на домислах та чутках, знову-таки, націлений на конкурентів – щоб заплямувати репутацію.
- Жовтий. Епатаж, смажені факти й скандали – саме це беруть на озброєння, зовсім як у жовтій пресі.
- Зелений. Соціально відповідальний, у його основі стоїть екологічна тематика.
- Рожевий. Навмисно ідеалізована, «підсолоджена» інформація, часом прикрашена.
Якщо систематизувати за спрямованістю, то це піар:
- у ЗМІ;
- в інтернеті;
- вірусний;
- внутрішній;
- зовнішній;
- Self-PR (самопіар).
Поділ за специфікою визначає такі види:
- Політичний. Активізується в період виборів для просування персонально політиків та партійних організацій.
- Комерційний. Працює на впізнаваність бізнесу, торгової марки або продукції.
- Соціальний. Просуває діяльність соціальних і громадських некомерційних організацій.
Способи піару
Що ж використовують для піару? Пресрелізи та друковану продукцію, піар в інтернеті (корпоративні сайти, сторонні майданчики, соціальні мережі, форуми), статті в друкованих та цифрових ЗМІ, спонсорство, заходи для населення, цілеспрямовані зустрічі з журналістами, співпрацю з владою. Застосовують навіть вірусний піар – так зване «сарафанне радіо».
Кому необхідний PR
Його використовують у різних випадках: під час виборів, для виведення нового товару на ринок, для підтримання іміджу або відновлення репутації, під час ребрендингу, для виходу на ринок тощо.
Краще рішення – співпраця з Fractus
Піар послуги – ця концепція комплексна, досить відповідальна, трудомістка й непроста. Вона вимагає залучення багатьох фахівців, не тільки піарника. Це маркетологи, рекламники, соціологи, дизайнери. Тому звертатися слід лише до професіоналів – компанії Fractus.
У нас є команда, яка зможе створити маркетингову стратегію і для B2B та B2C сегментів. Повністю занурюємося в бізнес, вивчаємо діяльність конкурентів, тільки після цього беремося до роботи. Допоможемо з розробкою концепції, підберемо майданчики та інструменти, запустимо повноцінну піар-кампанію.
Бажаєте заявити про себе? Замовити піар можете у нас. Це професійний підхід, який сформує позитивну впізнаваність. Давайте ж співпрацювати!