08/08/2022

PEST-аналіз: вивчення зовнішнього середовища

повернутися до списку статей →

На діяльність компанії впливають не тільки внутрішні чинники, але й зовнішні. І другі, мабуть, важливіші ніж перші, адже на них не можна вплинути. Для того, щоб вивчити зовнішнє середовище, використовують PEST-аналіз.

Якщо необхідні такі дані, замовити послугу можете у Fractus.

PEST-аналіз: особливості

Метод, позначений абревіатурою PEST, охоплює вивчення впливу макросередовища на компанію, а саме політичних (Р), економічних (Е), соціально-культурних (S) і технологічних (Т) чинників. Він необхідний для оцінювання поточного стану та прогнозу змін.

Як і у випадку з методом вивчення внутрішніх і зовнішніх аспектів під назвою SWOT-аналіз, пест-аналіз передбачає ретельне вивчення кожної зі сфер за вказаним списком критеріїв, важливих для компанії. Нижче – деякі з них.

PEST-аналіз: особливості

Політичні (Political)

Вивченню підлягає:

  • національна та світова політична ситуація;
  • передумови до змін;
  • втручання держави у сферу діяльності компанії;
  • податкова політика;
  • рівень бюрократії та корупції;
  • тенденції до виникнення політичної кризи.

Економічні (Economic)

Аналізують:

  • показники доходів громадян;
  • рівень інфляції;
  • стан ринку праці, зокрема й рівень безробіття;
  • динаміку внутрішнього валового продукту;
  • зміни в курсі валют;
  • зміни на ринках, від яких залежить компанія;
  • динаміку економічного розвитку;
  • вартість енергоносіїв та сировини.

Соціально-культурні (Social)

Розгляду підлягають:

  • демографічні показники та їхня динаміка;
  • розвиток та зміна споживчих вподобань;
  • специфіка менталітету та низка цінностей, притаманних середовищу;
  • ступінь освіченості населення (зокрема й кваліфікація кадрів).

Технологічні (Technological)

Аналіз стосується:

  • політики держави в галузі інноваційних розробок;
  • рівня стану технологій в індустрії;
  • впливу нововведень на бізнес;
  • появи відкриттів, патентів, продуктів тощо;
  • доступу компанії до технологій;
  • розвитку інтернету, мобільних пристроїв, їхній вплив на компанію.

Навіщо проводять дослідження

PEST-аналіз компанії потрібен через низку причин, особливо, якщо вона тільки виходить на ринок. Він дозволяє зрозуміти, чи матиме продукт попит серед споживачів і як на нього можуть вплинути зовнішні рушійні сили, чи існують можливості виходу на інші ринки, які переваги у конкурентів, тенденції виникнення ризиків та їхній вплив на майбутню діяльність компаній.

Варіації аналізу

Для вивчення зовнішніх рушійних сил використовують не лише PEST і SWOT аналіз. Існують й інші методи, засновані на PEST, до них належать додаткові чинники.

  1. SLEPT. На додачу аналізують правове поле (Legal).
  2. PESTEL. У список для аналізу додано стан екологічного середовища (Ecological) та сфери правових відносин (Legal).
  3. PESTELI. Відбувається вивчення індустрії (Industry), до якої належить бізнес.
  4. LONGPEST. До загальної низки чинників додані ті, які стосуються місцевого рівня (Local), державного (National) і світового (Global).
  5. STEEPLE. До складу вивчення належить правове поле (Legal), екологічні обставини (Ecological) й етичні моменти (Ethical).

Варіації аналізу

Дослідження PEST від Fractus

Потребуєте аналізу зовнішнього середовища, що впливає на Ваш бізнес? Але нікому поставити таке завдання? Поспішайте замовити PEST-аналіз або будь-який інший у Fractus: у нас є команда фахівців. Вони ретельно проаналізують поточний стан важливих для бізнесу чинників, а також зроблять прогноз. І Ви отримаєте чітку картину, згідно з якою зможете планувати подальші дії. Звертайтеся! Ми знаємо, як допомогти Вашій компанії.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!