На діяльність компанії впливають не тільки внутрішні чинники, але й зовнішні. І другі, мабуть, важливіші ніж перші, адже на них не можна вплинути. Для того, щоб вивчити зовнішнє середовище, використовують PEST-аналіз.
Якщо необхідні такі дані, замовити послугу можете у Fractus.
PEST-аналіз: особливості
Метод, позначений абревіатурою PEST, охоплює вивчення впливу макросередовища на компанію, а саме політичних (Р), економічних (Е), соціально-культурних (S) і технологічних (Т) чинників. Він необхідний для оцінювання поточного стану та прогнозу змін.
Як і у випадку з методом вивчення внутрішніх і зовнішніх аспектів під назвою SWOT-аналіз, пест-аналіз передбачає ретельне вивчення кожної зі сфер за вказаним списком критеріїв, важливих для компанії. Нижче – деякі з них.
Політичні (Political)
Вивченню підлягає:
- національна та світова політична ситуація;
- передумови до змін;
- втручання держави у сферу діяльності компанії;
- податкова політика;
- рівень бюрократії та корупції;
- тенденції до виникнення політичної кризи.
Економічні (Economic)
Аналізують:
- показники доходів громадян;
- рівень інфляції;
- стан ринку праці, зокрема й рівень безробіття;
- динаміку внутрішнього валового продукту;
- зміни в курсі валют;
- зміни на ринках, від яких залежить компанія;
- динаміку економічного розвитку;
- вартість енергоносіїв та сировини.
Соціально-культурні (Social)
Розгляду підлягають:
- демографічні показники та їхня динаміка;
- розвиток та зміна споживчих вподобань;
- специфіка менталітету та низка цінностей, притаманних середовищу;
- ступінь освіченості населення (зокрема й кваліфікація кадрів).
Технологічні (Technological)
Аналіз стосується:
- політики держави в галузі інноваційних розробок;
- рівня стану технологій в індустрії;
- впливу нововведень на бізнес;
- появи відкриттів, патентів, продуктів тощо;
- доступу компанії до технологій;
- розвитку інтернету, мобільних пристроїв, їхній вплив на компанію.
Навіщо проводять дослідження
PEST-аналіз компанії потрібен через низку причин, особливо, якщо вона тільки виходить на ринок. Він дозволяє зрозуміти, чи матиме продукт попит серед споживачів і як на нього можуть вплинути зовнішні рушійні сили, чи існують можливості виходу на інші ринки, які переваги у конкурентів, тенденції виникнення ризиків та їхній вплив на майбутню діяльність компаній.
Варіації аналізу
Для вивчення зовнішніх рушійних сил використовують не лише PEST і SWOT аналіз. Існують й інші методи, засновані на PEST, до них належать додаткові чинники.
- SLEPT. На додачу аналізують правове поле (Legal).
- PESTEL. У список для аналізу додано стан екологічного середовища (Ecological) та сфери правових відносин (Legal).
- PESTELI. Відбувається вивчення індустрії (Industry), до якої належить бізнес.
- LONGPEST. До загальної низки чинників додані ті, які стосуються місцевого рівня (Local), державного (National) і світового (Global).
- STEEPLE. До складу вивчення належить правове поле (Legal), екологічні обставини (Ecological) й етичні моменти (Ethical).
Дослідження PEST від Fractus
Потребуєте аналізу зовнішнього середовища, що впливає на Ваш бізнес? Але нікому поставити таке завдання? Поспішайте замовити PEST-аналіз або будь-який інший у Fractus: у нас є команда фахівців. Вони ретельно проаналізують поточний стан важливих для бізнесу чинників, а також зроблять прогноз. І Ви отримаєте чітку картину, згідно з якою зможете планувати подальші дії. Звертайтеся! Ми знаємо, як допомогти Вашій компанії.