03/02/2022

Омнібус-дослідження в маркетингу

повернутися до списку статей →

Щоб компанія могла рости та розвиватися, необхідно знати поточний стан ринку, розуміти бажання, потреби споживача та інших учасників ринкових стосунків. Для отримання відповідей на ці та інші питання застосовують маркетингові дослідження, які надалі допомагають сформувати стратегію і тактику діяльності компанії на основі існуючих чинників та умов ринку, можливих перспектив. Найбільш об’єктивні дані під час вивчення ринку і споживачів допомагають отримати омнібус-дослідження.

Омнібус-дослідження: плюси та мінуси

Омнібус – це опитування населення, яке періодично здійснює спеціалізоване агентство за замовленням декількох компаній. Після проведення дослідження кожен із замовників отримує конфіденційні дані, які вирішують особисто його завдання.

Омнібус

Оскільки вартість омнібуса дуже висока, компанії вигідніше замовити послугу спільно з іншими учасниками ринку або розділити оплату порівну або тільки за ті питання, які вона вказала в анкеті. У такий спосіб спільне маркетингове дослідження обійдеться у 4-5 разів дешевше, ніж самостійне.

Головні переваги дослідження за допомогою дослідницького агентства:

  • багатий досвід у проведенні подібних опитувань;
  • висока кваліфікація співробітників спеціалізованого агентства;
  • високий рівень об’єктивності;
  • наявність спеціального устаткування.

Недоліки:

  • висока вартість;
  • можливе просочування інформації;
  • обмежені знання про об’єкт дослідження.

Безперечно, кожна компанія може самостійно провести дослідження ринку. Але для цього необхідно виділити грошові кошти, час, навчити своїх співробітників або найняти нових, придбати спеціальне устаткування. Але під час проведення самостійних опитувань складно отримати об’єктивну картину ринку і його споживачів. Через упереджене ставлення співробітники компанії можуть не помітити важливий чинник, який сприяв поліпшенню діяльності компанії, її взаємодії з клієнтами.

Крім того, після проведення омнібус-дослідження, спеціалізовані агентства знають, як аналізувати отримані дані. Завдяки чому замовник отримує не просто цифри, а оцінку динаміки, вироблення гіпотези та рекомендацій щодо взаємовідносин із ринком і споживачами відповідно до поставлених цілей і завдань.

Омнібус-дослідження: плюси та мінуси

Які завдання допомагає вирішити омнібус у маркетингу?

Омнібус-дослідження зазвичай проводять з певною періодичністю, завдяки цьому компанія має можливість дізнатися:

  1. Тенденції ринку. Отримані дані допомагають замовникові визначитися з напрямом діяльності, вибрати нішу, географію, місткість, динаміку продажів і споживання, об’єми, можливість вийти на нові ринки.
  2. Цільову аудиторію. Щоб правильно комунікувати та будувати стосунки з потенційними клієнтами. З’ясувавши, хто Ваша ЦА, Ви можете вибрати найефективніші канали просування.
  3. Реальний рівень попиту. Для оптимізації процесів виробництва або постачань.
  4. Ефективність реклами та інших методів просування. Застосовувати тільки ті інструменти, які мають найбільшу результативність.
  5. Лояльність до бренду. Яке реальне ставлення споживачів до бренду, і що стало причиною можливої відсутності довіри до компанії. Це допоможе зрештою усунути цю проблему.
  6. Критерії вибору споживачів. На що звертають увагу покупці під час придбання товарів/послуг в категорії, на якій спеціалізується замовник.

Сьогодні омнібус-дослідження дають можливість компанії вчасно відреагувати на тенденції ринку, що постійно змінюються, та швидко адаптуватися до нових умов ведення бізнесу.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!