29/11/2021

Нерегулярний попит та способи його збалансувати

повернутися до списку статей →

Підвищений попит на продукцію та високі продажі як його наслідок бажані для будь-якого бізнесу. Однак на практиці він коливається, часто досить відчутно і негативно. Особливо це стосується сезонного бізнесу. І нерегулярний попит тому доказ. Однак такі компанії мають свої алгоритми, як давати лад перебоям.

Компанія Fractus пропонує послуги фахівців, які допоможуть розробити стратегію для збалансування сезонних коливань попиту.

Нерегулярний попит: трохи про специфіку

Спочатку варто з’ясувати, що таке попит. Це потреба покупця в певному продукті, навіть вимога цього продукту, або ж потреба, підтверджена платоспроможністю. Це своєрідна рушійна сила економіки.

Коливний або нерегулярний попит – це один із семи різновидів попиту, для якого характерна нестабільність та мінливість залежно від дня, місяця або ж сезону. Інакше кажучи, пропозиції товарів та сезонність попиту в цьому разі не збігаються. Причина в непостійній потребі клієнтів у товарі.

Нерегулярний попит: трохи про специфіку

Яскравий приклад – сезонність діяльності курортів або залежність від часу роботи розважальних закладів. Або ж зростання потреби в сонцезахисних окулярах та прохолодних напоях улітку, в ялинкових прикрасах та подарунках у грудні, у парасольках та непромокальному взутті в сезон дощів, а в письмовому приладді наприкінці літа.

Синхромаркетинг та перебої у попиті

Регулює сезонні коливання запиту на певні продукти один із видів маркетингу, а саме синхромаркетинг. Крім того, він охоплює й інші причини, не лише ті, що пов’язані з сезонними запитами. Це критичні кліматичні чинники, що впливають на попит, неспівпадіння можливостей збуту та потужностей виробництва, нестабільна економіка, вихід нового конкурента та інші циклічні зміни.

Методи збалансування попиту

Синхромаркетинг згладжує коливання попиту шляхом протидії. Використовує різноманітні методи, залежно від бізнесу та його пропозицій:

  • стимулювання до купівлі після сезону та до початку сезону;
  • перемикання мотивів до купівлі;
  • зміна звичок клієнтів;
  • диференціювання цін: гнучкі ціни добре спрацьовують у сфері послуг, наприклад, підвищення вартості квитка в музей у завантажені вихідні та відчутне її зниження в будні;
  • використання попередніх замовлень – можливість бронювати квитки або замовляти місця заздалегідь;
  • розширення асортименту шляхом виробництва або продажу товарів, що не залежать від сезону;
  • вихід із продуктом на нові ринки, які географічно відрізняються;
  • своєчасне поповнення запасу товарів на складах (стосується роздрібних магазинів, де зростають продажі у вихідні);
  • упровадження додаткових продажів або послуг;
  • автоматизація та оптимізація внутрішніх процесів;
  • посилення та покращення рекламної діяльності.

Алгоритм дій синхромаркетингу

  1. Аналіз мінливості попиту та виявлення чинників, що впливають на нього.
  2. Прогнозування попиту.
  3. Складання маркетингового плану.
  4. Налагодження внутрішніх процесів згідно з планом.
  5. Застосування інструментів й методик врівноваження попиту.
  6. Проведення рекламних кампаній.
  7. Підбиття підсумків.

Алгоритм дій синхромаркетингу

Послуги від компанії Fractus

Займаєтеся продажами товарів або наданням послуг, що залежать від сезону? Але немає фахівця у штаті, який би врегулював коливання попиту? Звертайтеся до фахівців Fractus. Вони створять для Вас персональну маркетингову стратегію, яка допоможе збалансувати попит, впоратися з надмірним навантаженням на бізнес у сезон і не піти на дно поза сезоном.

Телефонуйте! Нехай попит, що коливається, не забирає у Вас дохід.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!