17/05/2021

Міжнародний маркетинг: розширюємо горизонти торгівлі

повернутися до списку статей →

Перевага глобалізації – у можливостях виходу на зовнішній ринок. Причини можуть полягати у чому завгодно: від прагнення збільшити продажі до бажання заявити про себе в інших країнах. Але на чужій території специфічні правила гри, тому на озброєння беруть міжнародний маркетинг. Він дозволяє зрозуміти, як діяти, а у кінцевому підсумку – досягти поставленої компанією мети.

Що таке міжнародний маркетинг

Якщо говорити про маркетинг – це комплекс заходів із розробки та виробництва продукту, його просування, вибудовування взаємин з усіма учасниками ланцюжка в торговому процесі. Міжнародний маркетинг (international marketing) – процес торгівлі за межами своєї країни з використанням специфічних інструментів. Вивчення ринку, формулювання завдань, вибір цільової аудиторії, забезпечення грамотного позиціювання продукції, контроль діяльності – основа, як і у звичайного маркетингу. Але цей варіант дещо складніший, і у нього своя специфіка.

Що таке міжнародний маркетинг

Особливості міжнародного маркетингу

Вихід на закордонний ринок має свої нюанси:

  • Виникає необхідність у тих інструментах комунікації, які будуть ефективними в певній країні з урахуванням ментальності, реалій, законів.
  • Вимоги до якості товарів і сервісу підвищуються.
  • Віддалене розташування вносить певні складнощі у контроль та моніторинг, а також зростають ризики.
  • У світі надлишок товарів і послуг, тому все важче запропонувати новації.
  • Відбувається адаптація до нових реалій.

Концепція міжнародного маркетингу

Існує три основні концепції. Це:

  1. Концепція розширення внутрішнього ринку. Компанія заходить на закордонний ринок з метою продажу надлишкової продукції. І шукає ті ринки, попит на яких схожий із попитом у межах своєї країни.
  2. Концепція мультивнутрішнього ринку. У цьому разі бізнес виходить на закордонні ринки, які відрізняються від внутрішнього. І для кожного створюють свій план і підбирають індивідуальні маркетингові стратегії з урахуванням відмінностей.
  3. Концепція глобального маркетингу. Ринок компанії поширюється на весь світ. Використовують глобальну маркетингову стратегію і тактику.

Концепція міжнародного маркетингу

Цілі, яких вдається досягти

Уся суть міжнародного маркетингу компанії зводиться до того, аби наростити обсяг продажів завдяки виходу на чуже поле, заявити про себе за межами своєї країни, знизити витрати на виробництво, вивести нову продукцію, задовольнити потреби покупців, завоювати лідерські позиції. Причому на економічно вигідних умовах, інакше це марні наміри.

Стратегії міжнародного маркетингу

Основа діяльності компанії, яка планує торгувати за кордоном, – стратегія. Це комплекс методів і правил, які задають вектор руху і допомагають досягти мети, поставленої компанією. Стратегій існує декілька:

  • Завоювання частки ринку. Суть полягає у виробництві та виведенні на торговельні майданчики нової продукції, формування нових інтересів потенційних покупців, впровадження в нові галузі використання продукції.
  • Інновації. Створюють і виводять товари, у яких немає аналогів у певній країні.
  • Інноваційна імітація. Бізнес копіює новації, розроблені іншими, та наповнює ними нові ринки.
  • Диференціювання продукції. В її основі – вдосконалення товару, який уже є на ринку. Це стосується модифікації, зміни технічних характеристик у такий спосіб, щоб викликати нові потреби чи задовольнити ті, що вже виникли.
  • Індивідуалізація споживача. Орієнтована на створення індивідуальних замовлень, і найчастіше стосується виробничого обладнання.

Стратегії міжнародного маркетингу

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!