Одні маркетологи не покладаючи рук працюють на благо своєї компанії, створюючи нові стратегії, ідеї, концепції для просування продуктів. Інші ж використовують їхні напрацювання. Крадіжка? Ні, мімікрія. Термін, який використовують у біології, перекочував і в маркетинг.
А якщо необхідний якісний підхід до створення маркетингових ідей або контенту, звертайтеся до Fractus.
Мімікрія: що це
Змінюватися, пристосовуватися, прикидатися – значення англійського слова mimicry. Ще на уроках біології вчили, що мімікрія – це наслідування тваринами, рослинами, комахами забарвлення представників іншого виду або зовнішнього середовища, вироблене під час еволюції як захисна або пристосувальна реакція.
Наприклад, сови-сплюшки схожі з корою дерев, неотруйні метелики імітують зовнішність отруйних, донні риби зливаються з дном. Навіть вовк в овечій шкурі з відомої ідіоми – та ж мімікрія.
Мімікрія в маркетингу
Термін використовує і маркетинг. Тут він означає імітацію маркетингових стратегій інших компаній, назв брендів, товарів, контенту тощо.
До речі, про вовка: як тут не згадати Abibas, що мімікрує під Adidas, Shocker’s, який зовсім як Snickers або GENZO, який натякає на KENZO? Типові приклади мімікрії брендів.
Цим грішать невеликі компанії, які намагаються заощадити час та гроші на створенні чогось оригінального. Але заподіюють шкоду власній репутації.
Мімікрія в копірайтингу
Використовують прийом мімікрії також у копірайтингу. Варіанти є два: це використання ідей конкурентів та мімікрія під споживача.
Ідеї конкурентів
У копірайтингу насамперед йдеться про тексти. Якщо повернутися до маркетингу, є таке поняття як товарна мімікрія (імітація дійсності товару). Текст – також товар, тож піддають мімікрії і його. Є чотири підходи до створення подібного контенту.
- Відродити. Найпростіший спосіб довести до ладу текст – відредагувати, залишивши суть. Наприклад, замінити слова синонімами, інакше структурувати, переписати заголовки та підзаголовки, додати неологізми тощо. Або ж перетворити текст одного виду в інший: звичайну статтю переписати як статтю-список (лістікл).
- Підробити. Інакше кажучи, чуже видати за своє. Тут активно використовують копіпаст – скопійований з інших ресурсів текстовий контент.
- Імітувати. Для свого тексту використовують чийсь популярний текст, формат подачі, сценарій, цитату. Або ж пишуть «інтерв’ю» з відомою особистістю на основі текстів із різних джерел і видають за оригінальний матеріал.
- Клонувати. Зазвичай такі статті схожі на прообраз. Для цього застосовують грубий рерайт – беруть текст з одного джерела та замінюють слова або звороти синонімами, щоб отримати високу унікальність та дотриматися обсягу. Або ж клонують формат подачі тексту, якщо він здатний зачепити.
Підлаштування під споживача
Насамперед це наслідування мови цільової аудиторії. Активно використовується в крауд-маркетингу (просування товарів у місці збору ЦА: соцмережах, форумах, спеціалізованих сайтах, ютуб-каналах). Використовують терміни, мовні звороти, стиль як у ЦА.
Також до мімікрії вдаються, використовуючи фото споживачів, які купують товар або користуються послугою.
Послуги від Fractus
Щоб отримати якісну ідею для рекламної компанії або контент для ресурсів, краще звертатися до фахівців. Компанії Fractus, зрозуміло. Це професійний підхід кваліфікованих та досвідчених людей, які не припустяться помилок й не підірвуть репутацію бренду сумнівною роботою. Звертайтеся! Нам є що Вам запропонувати.