15/07/2021

Мерчендайзинг – потужний інструмент підвищення продажів

повернутися до списку статей →

Спонтанна купівля – поняття, знайоме споживачам не з чуток. Строго дотримуються списку того, що необхідно придбати, нечасто. Як показують дослідження, понад 60% купленого не містить список запланованого: рішення споживачі ухвалюють уже в магазині. І вибирають той товар, який справив гарне враження. Інші дослідження показують, що лише у 20% випадків вибір споживача базується на властивостях товару. А у 80% випадків на вибір впливає дизайн, упізнаваність бренду, вартість, сервіс, навіть атмосфера магазину. Словом те, за допомогою чого можна підштовхнути до купівлі. Чим, власне, і займається мерчендайзинг. І він, як показує практика, досить потужний інструмент.

Мерчендайзинг: у чому ж особливості

Мерчандайзинг (або мерчендайзинг) – це сукупність заходів, які спрямовані на просування продукту або ж бренду з метою підвищення продажів. Крім привабливого викладення товару і надання інформації про нього передбачає оформлення вітрин, а також планування та зонування магазину. Водночас корисну площу магазину використовують найбільш раціонально. Власне, це основи мерчендайзингу.

Мерчендайзинг: у чому ж особливості

Види мерчендайзингу

Існує три основні види мерчендайзингу:

  • Візуальний. Насамперед це викладення, яке привертає увагу, чітке розташування товарів, порядок. А також створення атмосфери за допомогою музики, освітлення і запахів. Саме у товару, який так виділяється, є всі шанси потрапити до покупця в кошик.
  • Перехресний. Товари групують, основні доповнюють супутніми, завдяки яким здійснюють додаткові продажі. Це своєрідна підказка покупцеві, що саме йому потрібно на додаток. Адже й справді: до м’яса знадобиться соус і приправи, а шампунь доповнить кондиціонер.
  • Технічний. Активно використовують не тільки технічне обладнання, а й різноманітні рекламні елементи.

Правила мерчандайзингу

Список правил, якими керується мерчендайзинг, чималий. Це:

  1. Використання «золотих полиць». Товари, які мають найкращий попит, викладають на поличках, розташованих на рівні очей.
  2. Акуратне розміщення продукції. Викладення товарів здійснюють лицьовою частиною, жодних брудних, пом’ятих або пошкоджених пакунків.
  3. Сортування на групи. Товари у них мають бути сумісними. Верхні полиці завжди займають дрібніші товари, на нижніх розташовані найбільші. Також на нижніх полицях лежить продукція, яка за замовчуванням має попит.
  4. Розміщення товару, який вимагає негайної реалізації, ближче до покупця. Це насамперед продукція, термін придатності якої добігає кінця. Свіжі товари – у глибині полиці.
  5. Інформаційні цінники. Вартість має бути чітко зазначена, щоб її легко було прочитати. Часто вказують некруглу ціну: вона дає ілюзію заощадження. Сама форма цінників може бути незвичайною.
  6. Подовжений маршрут. Товари із перших позицій у споживчому кошику завжди на полицях, які розташовані в кінці залу. Адже по дорозі до них покупцеві щось та сподобається.
  7. Вільний доступ до полиць і викладень. Це варто враховувати ще на етапі планування магазину. А також під час доставлення товарів: візки з щойно привезеною продукцією, які закривають полиці, покупця точно відлякають.

Правила мерчандайзингу

Цілі мерчендайзингу

Виокремлюють кілька цілей мерчендайзингу. Але основна – підвищити продажі, стимулюючи у покупця бажання щось придбати. Просування бренду також є метою, особливо, коли на ринок вийшла нова торгова марка. І грамотне використання комплексу заходів дозволяє товару самому себе продавати, не залучаючи продавця-консультанта, причому досить успішно.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!