Планування бюджету – життєво важливий процес для компанії. Без нього неможливе отримання прибутку, а в підсумку й саме існування компанії. І маркетинговий бюджет важлива його складова. Просувати продукт без нього не вийде.
Необхідне створення маркетингового бюджету, але немає кадрів в штаті? Звертайтеся до компанії Fractus.
Маркетинговий бюджет: особливості
Маркетинговий бюджет – це фінансовий план, в якому вказані витрати компанії, доходи та прибуток, що стосуються її маркетингової діяльності.
Формують маркетинговий бюджет на етапі корпоративного планування. Він є частиною загального бізнес-плану. Кошти насамперед інвестують у ті активності, які забезпечать максимальний прибуток.
Бюджет маркетингу залежить від багатьох чинників. Це становище компанії на ринку – її масштаби та стан (стартапу необхідно більше вкладень), доходи, канали реклами, масштаби активностей. Тому кожна компанія розраховує його по-своєму. Однозначно назвати певну суму не можна. Загалом показник витрат на маркетингову діяльність коливається від 2% і до чверті доходу компанії.
Принципи складання плану
Методів планування маркетингового бюджету є безліч. У кожної компанії вони свої, причому змінюватися можуть із року в рік: компанія може відмовлятися від одних на користь інших і знову повертатися до них. Але здебільшого все зводиться до дотримання певних правил:
- Визначити стратегічні маркетингові цілі. Допоможе відповідь на питання, що хоче отримати компанія? Просунути новий продукт? Підвищити впізнаваність? Сформувати потребу в продукті? Досягнути підвищення продажів?
- Знайти ЦА. Продаж усім – марна трата грошей. Все одно, що стрілянина наосліп в надії потрапити в мішень. Необхідно визначитися, кому саме продавати. Хто ці люди, їхній соціальний статус і дохід, чи мають вони потребу в продукті, чи допоможе продукт усунути проблему – відповіді на ці та подібні питання виведуть на цільову аудиторію компанії.
- Оцінити фінансові можливості. Використовують дані доходів за попередні періоди та прогнозування доходів – без зайвого оптимізму, краще за негативним сценарієм. А також беручи до уваги витрати компанії на кожен місяць. І розставляють пріоритети: що важливіше – закупити обладнання, залучити класного фахівця або запланувати кошти на маркетинг. Тільки після всіх цих дій вільні фінанси направляють на маркетингові активності.
- Обрати пріоритетні продукти. Це товари або послуги, на просування яких варто витрачати кошти, адже вони окупляться. Насамперед це новий продукт, щойно розроблений та виведений на ринок. Також це продукти з яскравими відмітними, унікальними характеристиками, без критичних недоліків, із прибуткових сегментів.
- Визначити канал просування. Використовувати онлайн-маркетинг, віддати перевагу рекламі на телебаченні, дзвонити клієнтам безпосередньо або ж розмістити білборд в центральній частині міста? Вибір залежатиме від аудиторії, особливостей продукту та можливостей виділення фінансів.
- Вивчити конкурентів. Непогано з’ясувати принципи їхньої дій. Дізнатися способи просування продукту, процентні витрати, канали та ініціативи, що у них виходить, а від чого відмовилися.
Послуги від Fractus – найкраще рішення
Якщо необхідне розроблення бюджету маркетингу, але немає фахівця в штаті компанії, допоможуть фахівці Fractus. Звертайтеся! Ми проаналізуємо бізнес та його стан, складемо план, підберемо канал, вкладення в який принесе максимальну окупність. І все це без зайвих витрат.
Із радістю допоможемо!