21/07/2022

Маркетинговий аудит: навіщо він компанії і як його провести

повернутися до списку статей →

Зазвичай немає потреби в аналізі компанії за ефективного її функціонування. Але от коли починаються перебої – знижуються продажі або клієнти йдуть до конкурентів, необхідний маркетинговий аудит. Він допоможе оцінити стан компанії в цілому та її маркетингової стратегії зокрема.

Довірте вирішення завдання професіоналам – поспішайте замовити послугу у Fractus.

Маркетинговий аудит: що це

Маркетинговий аудит – це ревізія та об’єктивна оцінка стану бізнесу відповідно до його маркетингової діяльності. Допомагає зрозуміти, наскільки ефективний маркетинговий відділ та як його робота позначається на компанії, виявити проблемні ділянки та сильні сторони. Тому й аналізує не тільки ті галузі, де спостерігаються проблеми: цілісний підхід дозволяє знайти й позитивні моменти.

Проводять аудит компанії або організації в цілому, так і її складових, наприклад, магазину, соцмереж, сайту.

Маркетинговий аудит: що це

Навіщо потрібен аудит

Він необхідний із багатьох причин. Коли продажі падають, немає інформації про стан ринку, на складі залежується товар, конкуренти переманюють клієнтів, товар морально старіє, неврівноважена цінова політика, водночас є маркетинговий відділ. Або ж коли компанія планує вивести новий товар на ринок. Аудит допоможе усунути причини та знову поставити бізнес на ноги, виробити алгоритм на майбутнє за виникнення таких же недоліків.

Аудит маркетингу: види

Для кращого розуміння ситуації у компанії оцінюють:

  1. Внутрішнє середовище.

Сюди належить:

  • оцінювання організації маркетингової діяльності. Які цілі та завдання стоять, ким та як вони виконуються, чи є система мотивації та відповідальності;
  • дослідження ефективності інструментів маркетингу (перш за все політики компанії – товарної, комунікаційної, цінової тощо).
  1. Зовнішнє середовище.

Комплекс заходів містить:

  • оцінку стану ринку, його тенденцій, відповідності товару компанії йому, відповідності стратегії компанії його стану, попиту, прогнозу щодо розвитку;
  • дослідження конкурентів. Як вони діють, які канали використовують, чим виявилися хорошими для клієнтів, яке місце компанії серед них;
  • аналіз цільової аудиторії. Складання повного портрета, виявлення її ставлення до конкурентів.

Етапи аудиту

  1. Визначення мети. Варто зрозуміти, навіщо потрібен такий аудит – яку проблему має усунути, й наскільки він буде масштабним.
  2. Складання плану. Він накреслить правильний напрямок руху, визначить кроки, методи, інструменти тощо.
  3. Збір інформації. Використовують такі інструменти як опитування, вивчення документації, спостереження та дослідження.
  4. Складання звіту. Має містити підсумкову інформацію про поточний стан справ, на основі якої можна будувати плани щодо роботи над помилками.

Етапи аудиту

Аналіз інтернет-ресурсу

Один із видів дослідження ефективності роботи компанії – маркетинговий аудит сайту. Він дозволяє виявити слабкі місця, порівняти з конкурентами, виявити переваги, скласти стратегію розвитку.

Оцінці підлягають рекламні кампанії, позиціювання, відвідуваність, ефективність пошукової оптимізації, зручність користування сайтом, контент, дизайн, а також на наявність помилок у верстці та програмуванні.

Аудит від Fractus

Відчуваєте, що діяльність компанії не така ефективна, як раніше? Є сенс провести аудит компанії. Звертайтеся до Fractus! Наші фахівці допоможуть у цьому. Вони точно, об’єктивно та неупереджено оцінять, у чому причина падіння ефективності і створять алгоритм виправлення проблемних ділянок. Удосконалюймо Ваш бізнес разом!

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!