13/01/2022

Маркетингова стратегія: особливості та види

повернутися до списку статей →

Будь-який бізнес – маленька сімейна справа або ж глобальна корпорація в ідеалі керується заздалегідь складеною дорожною картою. Саме це і є маркетингова стратегія. Вона задає потрібний шлях та дозволяє бізнесу рухатися вперед, зростати й розвиватися.

Розроблення такої стратегії – одна з послуг компанії Fractus. Замовляйте!

Що таке маркетингова стратегія

Це визначення та постановка цілей, яких бренд планує досягнути. Вони документально зафіксовані, розробляються на роки вперед.

Стратегію плутають з маркетинговим планом. Однак в основі маркетингової стратегії – мета: вивести новинку на ринок, витіснити конкурентів, отримати певну частку ринку, збільшити продажі тощо. Маркетинговий план – шлях до досягнення таких цілей, в ньому прописано, як бізнес буде рухатися вперед.

Що таке маркетингова стратегія

Маркетингові стратегії: види

Стратегії зростання

В основі – прагнення до розширення: охоплення ринку, масштабів продажів, виробництва. До них належать стратегії:

  • розширення продукту (нарощуючи обсягу виробництва та продажів);
  • придбання (одна компанія купує іншу);
  • диверсифікації (постачання товару на нові ринки);
  • розширення ринку (пошук нових ринків, якщо той що є не дає перспектив зростання).

Базові

Вони основоположні. Зумовлюють дії компанії: зростання, розвиток або скорочення діяльності. Виокремлюють три види:

  • цінове лідерство (мінімізують всі витрати для того, щоб досягти лідерських позицій);
  • спеціалізація (компанія займає чільні позиції у своїй ніші);
  • диференціація (відмінність від конкурентів завдяки властивостям продукту, яких немає у конкурентних продуктів).

Глобальні

Завоювання світових ринків – фундамент цієї стратегії маркетингу. Ось деякі види:

  • інтернаціоналізація (вихід на міжнародні ринки);
  • кооперація (колаборація компаній);
  • глобалізація (створення продуктів, спираючись на загальноприйняті світові стандарти ринку);

Розроблення маркетингової стратегії

Аналіз

Насамперед з’ясовують, що відбувається у кожній сфері, яку зачепить стратегія. Аналізують:

  1. Внутрішнє середовище. Вивчають стан компанії – визначають сильні та слабкі сторони, можливості, особливості продукту, потім вибирають канали просування та канали комунікації.
  2. Зовнішнє середовище. Стратегія містить:
  • дослідження ринку (стан, можливості, перешкоди, місце в ньому компанії тощо);
  • конкурентів (специфіка, сила, цінова політика й особливості маркетингової стратегії, ризики появи аналогів продукції або замінників);
  • цільової аудиторії (максимальні дані про неї, зокрема рівень доходу, її проблеми та способи усунення за допомогою продукту);
  • глобальні чинники (рівень інфляції, особливості законодавства, ступінь підтримки бізнесу державою, курси валют, тренди, політична ситуація).

План дій

На основі поставлених цілей та аналітичних даних прописують шлях до мети – складають маркетинговий план. Зокрема розробляють інформаційну та цінову політику.

Оцінка ефективності

Щоб зрозуміти, наскільки програма вдала, проводять аналіз маркетингової стратегії. Він стосується мети, яка поставлена: наскільки її вдалося досягти, ефективність інструментів і процесів тощо.

Розроблення маркетингової стратегії

Стратегія для бізнесу від Fractus

Необхідно створити маркетинг-стратегію, але не знаєте, як підійти до завдання? Звертайтеся до компанії Fractus.

Наші маркетологи дослідять бізнес та зовнішнє середовище й створять стратегію, яку Вам залишиться лише втілити в життя. Завдяки їй Ваш бізнес буде рости та розвиватися. Звертайтеся!

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!