Будь-який бізнес – маленька сімейна справа або ж глобальна корпорація в ідеалі керується заздалегідь складеною дорожною картою. Саме це і є маркетингова стратегія. Вона задає потрібний шлях та дозволяє бізнесу рухатися вперед, зростати й розвиватися.
Розроблення такої стратегії – одна з послуг компанії Fractus. Замовляйте!
Що таке маркетингова стратегія
Це визначення та постановка цілей, яких бренд планує досягнути. Вони документально зафіксовані, розробляються на роки вперед.
Стратегію плутають з маркетинговим планом. Однак в основі маркетингової стратегії – мета: вивести новинку на ринок, витіснити конкурентів, отримати певну частку ринку, збільшити продажі тощо. Маркетинговий план – шлях до досягнення таких цілей, в ньому прописано, як бізнес буде рухатися вперед.
Маркетингові стратегії: види
Стратегії зростання
В основі – прагнення до розширення: охоплення ринку, масштабів продажів, виробництва. До них належать стратегії:
- розширення продукту (нарощуючи обсягу виробництва та продажів);
- придбання (одна компанія купує іншу);
- диверсифікації (постачання товару на нові ринки);
- розширення ринку (пошук нових ринків, якщо той що є не дає перспектив зростання).
Базові
Вони основоположні. Зумовлюють дії компанії: зростання, розвиток або скорочення діяльності. Виокремлюють три види:
- цінове лідерство (мінімізують всі витрати для того, щоб досягти лідерських позицій);
- спеціалізація (компанія займає чільні позиції у своїй ніші);
- диференціація (відмінність від конкурентів завдяки властивостям продукту, яких немає у конкурентних продуктів).
Глобальні
Завоювання світових ринків – фундамент цієї стратегії маркетингу. Ось деякі види:
- інтернаціоналізація (вихід на міжнародні ринки);
- кооперація (колаборація компаній);
- глобалізація (створення продуктів, спираючись на загальноприйняті світові стандарти ринку);
Розроблення маркетингової стратегії
Аналіз
Насамперед з’ясовують, що відбувається у кожній сфері, яку зачепить стратегія. Аналізують:
- Внутрішнє середовище. Вивчають стан компанії – визначають сильні та слабкі сторони, можливості, особливості продукту, потім вибирають канали просування та канали комунікації.
- Зовнішнє середовище. Стратегія містить:
- дослідження ринку (стан, можливості, перешкоди, місце в ньому компанії тощо);
- конкурентів (специфіка, сила, цінова політика й особливості маркетингової стратегії, ризики появи аналогів продукції або замінників);
- цільової аудиторії (максимальні дані про неї, зокрема рівень доходу, її проблеми та способи усунення за допомогою продукту);
- глобальні чинники (рівень інфляції, особливості законодавства, ступінь підтримки бізнесу державою, курси валют, тренди, політична ситуація).
План дій
На основі поставлених цілей та аналітичних даних прописують шлях до мети – складають маркетинговий план. Зокрема розробляють інформаційну та цінову політику.
Оцінка ефективності
Щоб зрозуміти, наскільки програма вдала, проводять аналіз маркетингової стратегії. Він стосується мети, яка поставлена: наскільки її вдалося досягти, ефективність інструментів і процесів тощо.
Стратегія для бізнесу від Fractus
Необхідно створити маркетинг-стратегію, але не знаєте, як підійти до завдання? Звертайтеся до компанії Fractus.
Наші маркетологи дослідять бізнес та зовнішнє середовище й створять стратегію, яку Вам залишиться лише втілити в життя. Завдяки їй Ваш бізнес буде рости та розвиватися. Звертайтеся!