28/10/2021

Маркетинг-план – дорожня карта бізнесу

повернутися до списку статей →

Поїхати у подорож, написати картину, віддати дитину до школи танців – будь-якому виду навіть буденної діяльності потрібен план. І тим паче він потрібен бізнесу. Тож маркетинг-план – неодмінна умова його ефективного функціонування.

Замовити таку інструкцію під свій вид діяльності можете у компанії Fractus.

Маркетинг-план: особливості, відмінність від бізнес-плану

План маркетингу або маркетинг-план – це складова стратегічного плану компанії, акцент в якому тільки на маркетинговій діяльності. У ньому вказані цілі, необхідні маркетингові процеси, стан бізнесу, аналіз цільової аудиторії та конкурентів. Словом – дорожня карта, необхідна для керування бізнесом.

Не варто плутати його з бізнес-планом, який охоплює всю діяльність компанії, зокрема і маркетингову.

Що може бути метою? Створення нового продукту, ребрендинг, збільшення частки ринку, вихід на новий ринок, вдосконалення маркетингової стратегії тощо. Але в кінцевому підсумку все має зводитися до зростання прибутку.

Чим докладніший план, тим краще, але без зайвої води. А головне, він має нести реальну користь, а не бути написаним та закинутим кудись на полицю.

Маркетинг-план: особливості, відмінність від бізнес-плану

Як розробити маркетинговий план

Документ вимагає часових затрат. І розробка плану маркетингу складається з послідовних кроків. Гарною основою є так звана модель SOSTAC.

  1. Situation analysis: проаналізувати ситуацію, стан компанії загалом, визначити місію.
  2. Objectives: визначити цілі. Для чого цей план, чим він допоможе? Використовують технологію SMART: конкретна, вимірна, досяжна, реальна, обмежена в часі мета.
  3. Strategy: створити стратегію – манеру поведінки, яка допоможе досягнути мети.
  4. Tactics: визначити тактику, яка допоможе підібрати інструменти для втілення задуманого.
  5. Action: скласти план конкретних дій, знайти джерела фінансування для них, визначити терміни, призначити відповідальних за виконання кожної дії.
  6. Control: підбити підсумки, які покажуть, якою мірою досягнули мети та чи досягнули її взагалі.

Переваги маркетинг-плану

План маркетингу корисний як для великих, так і для малих компаній із багатьох причин.

  • По-перше, з ним простіше розуміти, де компанія знаходиться, куди їй рухатися, у що ефективно, а не даремно, вкладати гроші.
  • По-друге, є можливості подивитися на себе з боку, побачити сильні та слабкі сторони, щоб попрацювати над недоліками.
  • По-третє, розуміти, на що дійсно варто витрачати зусилля, а без чого можна обійтися.
  • По-четверте, побачити додаткові можливості, які можна запропонувати клієнтам і мати дохід.
  • По-п’яте, розподілити фінансові, людські, технічні, часові та інші ресурси.

Види планів маркетингу

Одного ідеального варіанту, який би підійшов кожному бізнесу, не існує. Як немає і єдиного шаблону. Однак у класичному маркетинговому плануванні зазвичай класифікують плани за часовими рамками:

  • короткотермінові, інакше корпоративні або бізнес-плани (розроблені терміном на місяць, квартал або рік);
  • середньотермінові, іншими словами стратегічні (1-5 років);
  • довготермінові, теж стратегічні (від 5 років).

Види планів маркетингу

Де замовити маркетинг-план?

Якщо на складання маркетингового плану немає часу, ідей, кадрів, або ж процес здається занадто складним, довірте роботу фахівцям компанії Fractus.

Ми вивчимо Вашу діяльність і з урахуванням особливостей створимо індивідуальний, нешаблонний план для будь-якої мети, яка стоїть перед бізнесом. Він дасть чітке бачення напрямку руху, що допоможе зробити компанію кращою та ефективнішою.

Телефонуйте! Ми допоможемо Вашому бізнесу!

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!