Поїхати у подорож, написати картину, віддати дитину до школи танців – будь-якому виду навіть буденної діяльності потрібен план. І тим паче він потрібен бізнесу. Тож маркетинг-план – неодмінна умова його ефективного функціонування.
Замовити таку інструкцію під свій вид діяльності можете у компанії Fractus.
Маркетинг-план: особливості, відмінність від бізнес-плану
План маркетингу або маркетинг-план – це складова стратегічного плану компанії, акцент в якому тільки на маркетинговій діяльності. У ньому вказані цілі, необхідні маркетингові процеси, стан бізнесу, аналіз цільової аудиторії та конкурентів. Словом – дорожня карта, необхідна для керування бізнесом.
Не варто плутати його з бізнес-планом, який охоплює всю діяльність компанії, зокрема і маркетингову.
Що може бути метою? Створення нового продукту, ребрендинг, збільшення частки ринку, вихід на новий ринок, вдосконалення маркетингової стратегії тощо. Але в кінцевому підсумку все має зводитися до зростання прибутку.
Чим докладніший план, тим краще, але без зайвої води. А головне, він має нести реальну користь, а не бути написаним та закинутим кудись на полицю.
Як розробити маркетинговий план
Документ вимагає часових затрат. І розробка плану маркетингу складається з послідовних кроків. Гарною основою є так звана модель SOSTAC.
- Situation analysis: проаналізувати ситуацію, стан компанії загалом, визначити місію.
- Objectives: визначити цілі. Для чого цей план, чим він допоможе? Використовують технологію SMART: конкретна, вимірна, досяжна, реальна, обмежена в часі мета.
- Strategy: створити стратегію – манеру поведінки, яка допоможе досягнути мети.
- Tactics: визначити тактику, яка допоможе підібрати інструменти для втілення задуманого.
- Action: скласти план конкретних дій, знайти джерела фінансування для них, визначити терміни, призначити відповідальних за виконання кожної дії.
- Control: підбити підсумки, які покажуть, якою мірою досягнули мети та чи досягнули її взагалі.
Переваги маркетинг-плану
План маркетингу корисний як для великих, так і для малих компаній із багатьох причин.
- По-перше, з ним простіше розуміти, де компанія знаходиться, куди їй рухатися, у що ефективно, а не даремно, вкладати гроші.
- По-друге, є можливості подивитися на себе з боку, побачити сильні та слабкі сторони, щоб попрацювати над недоліками.
- По-третє, розуміти, на що дійсно варто витрачати зусилля, а без чого можна обійтися.
- По-четверте, побачити додаткові можливості, які можна запропонувати клієнтам і мати дохід.
- По-п’яте, розподілити фінансові, людські, технічні, часові та інші ресурси.
Види планів маркетингу
Одного ідеального варіанту, який би підійшов кожному бізнесу, не існує. Як немає і єдиного шаблону. Однак у класичному маркетинговому плануванні зазвичай класифікують плани за часовими рамками:
- короткотермінові, інакше корпоративні або бізнес-плани (розроблені терміном на місяць, квартал або рік);
- середньотермінові, іншими словами стратегічні (1-5 років);
- довготермінові, теж стратегічні (від 5 років).
Де замовити маркетинг-план?
Якщо на складання маркетингового плану немає часу, ідей, кадрів, або ж процес здається занадто складним, довірте роботу фахівцям компанії Fractus.
Ми вивчимо Вашу діяльність і з урахуванням особливостей створимо індивідуальний, нешаблонний план для будь-якої мети, яка стоїть перед бізнесом. Він дасть чітке бачення напрямку руху, що допоможе зробити компанію кращою та ефективнішою.
Телефонуйте! Ми допоможемо Вашому бізнесу!