Бізнес немислимий без маркетингу. Особливо в сучасному світі, де торгувати складно: за найпростішими на перший погляд речами – філіжанкою кави у кав’ярні, хлібом на столі, футболкою в шафі стоїть колосальна праця. Щоби бізнесу стати ефективним, насамперед потрібен грамотний та продуманий маркетинг.
Якщо замовляти подібні послуги, то тільки у фахівців – у компанії Fractus, наприклад.
Маркетинг: коротке формулювання
Терміном marketing називають ринкову діяльність (від market – ринок, ing – рух). Але якщо висловлюватися точніше, маркетинг – це низка процесів, націлених на отримання прибутку через задоволення потреб споживача.
Завдання маркетингу – визначити ці потреби та зуміти задовольнити їх краще, ніж це могли б зробити конкуренти.
Маркетинг починається не з питання, як продати товар, а саме з виявлення потреби і вже тоді ідеї створення товару для її задоволення. Сама ж робота над товаром триває протягом його життєвого циклу, часто навіть до зняття його з виробництва.
Інструменти маркетингу – способи здійснення маркетингової діяльності. Класично використовують у межах комплексу маркетингу за формулою 4P: product (продукт), price (ціна), place (місце і збут), promotion (просування та комунікація). Кожному з пунктів відповідає своя політика: товарна, цінова, збуту, просування/комунікації.
Функції маркетингу
- Аналітична. Дослідження ринку, цільової аудиторії, товарної структури, внутрішнього середовища бізнесу.
- Виробнича. Закупівля матеріально-технічних засобів, власне виробництво товару, контроль якості продукції.
- Збутова. Організація системи руху товару, формування вартості, вплив на попит та стимулювання збуту.
- Інноваційна. Спрямована на пошук ідеї, розроблення та створення нового продукту, здатного задовольнити потреби.
- Управління та контролю. Планування й прогнозування, вибір та організація каналів комунікації, інформування, управління ризиками тощо.
Види маркетингу
Класифікують види залежно від певних чинників.
За характером попиту:
- розвивальний (для бізнесу, який тільки зароджується);
- стимулювальний (споживач байдужий до товару);
- конверсійний (попит у мінусі);
- ремаркетинг (друге життя для товару);
- демаркетинг (попит вищий за пропозицію);
- підтримувальний (стабільна ситуація);
- протидієвий (боротьба зі шкідливими товарами);
- синхромаркетинг (згладжування коливань попиту).
За каналами комунікації:
- інтернет-маркетинг;
- медіамаркетинг;
- прямий (директмаркетинг);
- маркетинг пакування тощо.
За стратегією охоплення ринку:
- цільовий (для продуктів під певні ринкові сегменти);
- недиференційований (один продукт для всіх споживачів);
- диференційований (кілька продуктів для всіх покупців).
Це лише деякі з основних видів, насправді їхній список чималий.
Потрібні послуги маркетингу? Тоді Вам до Fractus!
Бізнес тільки встає на ноги? Маркетинговий відділ не може впоратися з завданнями? Чи бракує коштів на утримання такого відділу? У всіх цих та інших випадках варто звертатися до фахівців. І замовити маркетингові послуги у компанії Fractus. Для цього у нас і зібрані фахівці в штаті, їхні знання, досвід, напрацювання – до Ваших послуг.
Ми проаналізуємо бізнес та допоможемо підібрати ті стратегії, методи та інструменти, які потрібні саме у Вашому випадку, та на основі них створимо маркетинговий план компанії. І Ваш бізнес зможе ефективно рости та розвиватися, обходячи конкурентів, та отримувати істотний прибуток.
Звертайтеся! Будемо раді співпрацювати!