06/01/2022

Латеральний маркетинг і принцип його дії

повернутися до списку статей →

Латеральний маркетинг – це створення комплексу креативних методів для просування товарів (послуг) або подання продукту у новому, доповненому, вигляді для успішної конкуренції на ринку.

Суть латерального маркетингу

Латеральний маркетинг – це доповнення до традиційного маркетингу, але не його заміна. У літературі можна зустріти ще одну назву латерального маркетингу – «бічний». Термін дуже точно визначає принцип дії цього способу, адже, щоб створити інноваційний продукт, необхідно поставити собі нові цілі, сформувати зовсім інакші питання та подивитися на продукцію з іншого боку. Використовувати латеральне мислення у маркетингу запропонував у 60-х роках минулого століття гуру менеджменту та маркетингу Едвард де Боно.

Суть латерального маркетингу

Латеральний маркетинг найчастіше застосовують для створення нестандартного, креативного товару або послуги, потенційно затребуваної у споживача, на підставі вже існуючого продукту. Хоча таким способом генерують і абсолютно нові продукти.

Основна мета методу – створити для продукту, що пройшов трансформацію, новий ринок і монополізувати його до появи конкурентних товарів.

Класичний приклад застосування латерального маркетингу – «Kinder Сюрприз» від Ferrero. Поєднання несподіваних продуктів в одному: шоколаду та іграшки, а також його оригінальна форма, дозволило створити новий ринок, бути першими, і донині утримувати його левову частку, попри появу великої кількості аналогів, зокрема й недорогих.

Які цілі переслідує латеральний маркетинг

  1. Виявити додаткові потреби, які можна задовольнити, змінивши існуючий продукт.
  2. З’ясувати, чи можна залучити більшу кількість клієнтів, якщо товар (послуга) буде модифікований.
  3. Проаналізувати особливості конкурентних продуктів, орієнтованих на один і той самий сегмент ринку.
  4. Розглянути, які нові продукти можуть бути отримані з теперішнього продукту.
  5. Провести аналіз додаткових цінностей, які можуть бути запропоновані чинним клієнтам.
  6. Дослідити, яка заміна могла б перевершити конкурентний продукт.

Процес бокового маркетингу

Для застосування стратегії латерального маркетингу необхідно сфокусуватися на продукті та визначитися з рівнем, в якому відбуватимуться зміни: ринок, продукт або показники (ціна, місце, канали просування тощо), а тільки потім розпочинати аналіз можливих змін.

Процес бокового маркетингу

Як відбувається процес створення нового продукту:

  1. Обирають товар або послугу, яка продається, чи з якою складно конкурувати.
  2. Визначають акцент, і створюють поділ компонентів вертикального маркетингу на певні рівні (товар, ринок, маркетингові інструменти).
  3. Відбувається латеральний зсув (технологія де Боно). Процес складається з шести операцій (заміна, виключення, комбінація, зворотний порядок, гіперболізація, інверсія), під час яких застосовують творче мислення та відбувається генерація нових ідей (аж до абсурдних концепцій).
  4. Отримані результати аналізують та обробляють. З’єднують розрив і вибудовують новий логічний ланцюжок, що веде до трансформації об’єкта. Наприклад, оцінюють позитивні моменти, актуальність для споживачів, уявляють процес купівлі та просування продукту, а також способи використання товару.

Такий метод на словах здається складним і навіть неможливим, але практика показує, що застосування латерального маркетингу дає відмінні результати – згенерований новий продукт потрапляє на ринок і його успішно продають.

Попри те, що для нового продукту потрібні інвестиції на виробництво та просування, економічний результат від застосування латерального мислення здатний суттєво перевищити всі очікування маркетологів.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!