Постійні клієнти – дуже цінне надбання для кожного бізнесу в торговельній галузі. Значну роль у їхній появі відіграють повторні продажі. Крім того, кожен підприємець має знати, що втримати реального покупця набагато легше і дешевше, ніж привабити нового. Тому слід зробити все для того, щоб повторні продажі стали вагомою складовою діяльності компанії і невпинно зростали.
Повторні продажі та їхні переваги
Повторні продажі – це реалізація товарів або послуг клієнтам, які раніше вже купували щось у підприємства. Безумовно, пошук і приваблення нових покупців – важливе завдання будь-якого бізнесу, але повторні продажі мають таку ефективністю, яка точно піде на користь підприємництву. Ось їхні головні переваги:
- Економія коштів. Немає необхідності витрачати великі гроші на рекламу для приваблення нових покупців.
- Мінімізація зусиль. Із покупцями, які раніше вже здійснили купівлю, набагато легше встановити контакт, вони вже довіряють продавцю, знають асортимент, якість товару та обслуговування.
- «Підготовлені» клієнти. Повторні продажі націлені на споживачів, у яких уже є позитивний досвід співпраці з компанією. Вони залишилися задоволеними купівлею та обслуговуванням, тому відкриті для повторних пропозицій.
- Взаємовигода. Обидві сторони отримують свої привілеї від співпраці.
Способи підвищення повторних продажів
З усього вищесказаного виходить, що повторні продажі позитивно впливають на розвиток бізнесу і зростання прибутку. Тому очевидно, що необхідно постійно працювати над їхнім збільшенням і використовувати для цього всі доступні способи. Якими ж вони можуть бути?
- Програми лояльності. Це різні заохочення для постійних клієнтів: подарунки, бонуси, знижки за покупку на певну суму (одноразову або накопичувальну).
- Подарункові сертифікати. Якщо новому клієнтові дати сертифікат зі знижкою на наступну покупку або з можливістю отримати подарунок за виконання певних умов, найімовірніше, він прийде ще, щоб скористатися вигідною пропозицією.
- Контент-маркетинг. Чудовий спосіб для збільшення повторних продажів в інтернеті. Головне, щоб інформація, представлена на сайті компанії, була унікальною і корисною. Особливо цінними стануть публікації зі слушними порадами з приводу того, як обрати і використовувати товар, що цікавить покупця.
Ти можеш застосовувати всі ці способи, віддати перевагу одному або придумати свій оригінальний метод. У будь-якому разі, щоб досягти успіху, необхідно налагодити контакт із клієнтом ще під час першої купівлі. У цьому питанні велике значення має компетенція продавця або менеджера з продажу. Саме він має налаштувати покупця на подальшу співпрацю і залишити позитивні враження від першої угоди. Для цього важливо все: не лише слухати, а й чути клієнта, проявляючи водночас максимальну терплячість, забезпечувати належну увагу і турботу, пропонувати, а не нав’язувати свою допомогу. Довіра – дуже важлива складова будь-якої співпраці. Якщо вона виникає між продавцем і покупцем, то стає запорукою довготриваих і плідних відносин, що вигідно для обох сторін.
Утім, навіть якщо споживач залишився задоволений купівлею і обслуговуванням, з часом він може забути про це. Тому варто час від часу нагадувати про себе. Наприклад, можна повідомляти клієнтові про майбутні акції, розіграші, надавати інформацію про нові надходження товару, вітати з днем народження. Якщо не перестаратися, покупець напевно оцінить турботу та увагу, результатом чого і стануть повторні продажі.