Боротьба за покупців ніколи не була легкою, а в сучасному світі і поготів. Кількість пропозицій, ідентичних за своїми характеристиками, функціями і навіть вартістю просто величезна. Як же виділити свій товар або послугу серед інших? Як показати споживачу, що саме на твою продукцію варто звернути увагу? Для цього необхідна унікальна торгова пропозиція (УТП), яка стане вагомим аргументом на користь твоєї справи. Звичайно ж, за умови, що вона буде відповідати основним вимогам і виділятися на тлі інших. Як же створити таку УТП?
Чому унікальна торгова пропозиція настільки важлива для бізнесу?
Унікальна торгова пропозиція – це ефективний інструмент маркетингу, який передбачає виявлення і демонстрацію кращих характеристик товару або інших особливостей, які вигідно відрізняють його від аналогічних варіантів. По суті, це слоган, який містить цінну інформацію, що привертає увагу покупців до конкретного продукту.
Першу УТП розробив знаменитий американський рекламіст Россер Рівз ще у 1961 році. На його думку, вона має привернути увагу споживача, і для цього достатньо навести один, але дуже вагомий аргумент, який залишить позаду всіх конкурентів. Водночас він має закликати клієнта до певної дії. Звичайно ж, відтоді комерційна діяльність не стоїть на місці, та й конкуренція значно зросла. Усе важче знайти унікальні риси продукції серед безлічі схожих товарів, тому слід проявити оригінальність.
Які основні принципи УТП?
Існують три основні принципи, які є в основі формування УТП. Це ті «три кити», на яких можна побудувати високі продажі:
- Унікальність. Необхідна умова, за якою твоя торгова пропозиція буде вигідно відрізнятися від інших.
- Результативність. Унікальна торгова пропозиція має бути ефективною, насамперед для клієнтів, і це має бути очевидним для них.
- Конкретність. УТП – це конкретна інформація, яка повинна бути зрозумілою і доступною для покупців.
Які способи допоможуть створити унікальну торгову пропозицію?
Розробка УТП – справа непроста, але цілком здійсненна. Достатньо просто подумати, з якого боку краще всього представити твою торгову пропозицію, і підібрати оптимальний у твоєму конкретному випадку спосіб. Це може бути:
- Орієнтування на вузьку спрямованість. У цьому разі для створення унікальної торгової пропозиції необхідно виокремити обмежену цільову аудиторію, яку точно зацікавить товар або послуга. Приклади УТП такого типу – це «Уроки танців для тих, кому за…» або «Годинники для спортсменів».
- Акцент на додатковому обслуговуванні. Можна наголосити на тому, що придбання твого товару вигідне за рахунок безкоштовного сервісу, наприклад, діагностики, заміни фільтрів, очищення.
- Підкреслення новизни. Причому новим може бути що завгодно: упаковка, спосіб використання, характеристика, функція. Головне вміло обіграти нововведення і підкреслити його перевагу: «Тепер у новій, ще зручнішій упаковці!».
- Економія часу. Час – завжди цінний для клієнта, особливо, якщо це стосується важливих процесів. Нехай швидкість стане для нього додатковою мотивацією, водночас необхідно вказати точно період виконання замовлення: «Оформимо кредит за 7 хвилин!», «Ремонт протягом доби», «Вашу страву подадуть не пізніше ніж через 10 хвилин».
- Наголошення на лідерстві. Покупці люблять купувати і користуватися послугами кращих, це дозволяє їм теж відчувати свою перевагу: «№1 на автомобільному ринку з 2000 року», «Лідер продажів за підсумками минулого року», «Нас обирають кращі».