Вартість товару – це дуже важливий критерій вибору товару або послуг для багатьох покупців. Тому коли доводиться підвищити ціну, то можна натрапити на несхвалення клієнтів, а в гіршому випадку – вони просто підуть до конкурентів. Як же правильно збільшити вартість продукції, а водночас не викликати обурення споживачів і не втратити їх?
Коли час підвищити ціну на товар або послуги?
У будь-якій справі важливо все робити вчасно, а в торгівлі і поготів. Слід уміти дуже чітко визначати період, оптимальний для того, що підвищити ціну, адже від цього залежить успіх компанії і майбутній прибуток.
Серед основних ознак необхідності збільшення вартості на продукцію можна зазначити такі як-от:
- Модернізація товару. Якщо він вдосконалений, має нові функції або ще якісь інновації, то його цінність в очах покупців збільшується, а тому можна піднімати і вартість.
- Плановий перегляд ціни. Коригування вартості товару слід здійснювати не рідше ніж раз на рік, бажано навіть раз на півроку.
- Повна задоволеність клієнтів. Якщо практично всі покупці задоволені ціною, а іноді навіть здивовані її низьким рівнем, це очевидний сигнал того, що час підвищувати вартість. Особливо, коли під час реалізації абсолютно не виникає запитань з приводу її доречності.
Головні аспекти розумного підвищення ціни
Перш ніж підвищити вартість продукції або послуг, варто ретельно продумати кожен нюанс і спрогнозувати те, як ця ситуація відобразиться на відносинах з клієнтами. Що ж слід зробити?
- Діяти поступово. Якщо різко підняти ціну на продукцію, це точно не сподобається покупцям, багато хто з них може просто піти. А ось якщо ціна буде вищою максимум на п’ять відсотків, цього можуть навіть не помітити або, принаймні, поставитися поблажливо.
- Збільшити цінність товару. Це стане вагомим аргументом на користь підвищення вартості. Причому можна попрацювати не лише над характеристиками, а й над дизайном або упаковкою.
- Знайти вдалий момент. Безумовно, найкраще підвищити ціни в період найбільшого попиту. Наприклад, напередодні свят, коли клієнти налаштовані на купівлі і лояльніші до цінників, або в розпал сезону, якщо йдеться про сезонну продукцію.
- Запропонувати дешевший варіант. Коли підвищення вартості певного асортименту неминуче, можна продемонструвати покупцям альтернативний варіант за бюджетною ціною.
- Об’єднати послуги. Можна пропонувати клієнтам не одну послугу, а цілий комплекс. У такому разі доведеться платити за цілий пакет, навіть якщо потрібна всього одна позиція.
- Перевершити конкурентів. Необхідно підкреслити переваги своєї пропозиції перед іншими, наприклад, краща якість, ексклюзивний дизайн, гарантія. Акцентування уваги покупців на достоїнствах товару не дозволить загострити його на піднятті вартості. Навіть якщо його і помітять, то відразу ж отримають аргументоване обґрунтування.
- Бути відвертим. Не варто приховувати від клієнтів підвищення ціни, особливо, якщо для цього є вагомі причини (звичайно, про бажання збільшити дохід компанії краще промовчати). Це може навіть послугувати мотивом для реалізації великих партій товару за «старою ціною». Якщо це вигідно для підприємства, можна просто попередити покупців про конкретну дату встановлення нової вартості, наприклад, електронною поштою або за допомогою реклами. Клієнти зможуть зробити запаси і звикнуть до думки про підвищення ціни на товар.