28/11/2019

Як і навіщо визначати оборотність товару

повернутися до списку статей →

Кожен, чия діяльність якось пов’язана з торгівлею, має знати, що таке оборотність товару і як її визначити. Це допоможе успішно вести бізнес і контролювати фінансове становище підприємства.

Оборотність товару

Що таке оборотність товару

Оборотність – це показник, який дозволяє дізнатися, наскільки швидко гроші, заплачені за товар, повернуться з прибутком. Навіщо його визначати? На це є декілька вагомих причин:

  • Оборотність дозволяє визначити довжину циклу продажу товару і порівняти його з аналогічними пропозиціями.
  • Вона здатна скоригувати індивідуальні норми запасів продукції.
  • Розрахунок цього показника дозволяє вчасно помітити проблеми і усунути їх.
  • У такий спосіб можна перевірити ефективність роботи як окремих співробітників компанії, так і цілого відділу.
  • Знання рівня оборотності товару дозволяє оптимізувати логістику.
  • Даний показник надає можливість визначити неліквідність конкретних позицій продукції і припинити їхню реалізацію.

Як розрахувати оборотність товару

Розрахунок оборотності товару можна здійснити за загальноприйнятими формулами. Наприклад, для того щоб дізнатися, скільки днів потрібно на те, щоб продати середній запас товару, необхідно середній товарний запас помножити на кількість днів розрахункового періоду і розділити на товарообіг (загальну суму вартості продукції, яку реалізували за певний період часу). Отже, у цьому випадку оборотність обчислюється у днях.

Якщо потрібно визначити, яку кількість разів товар продався («обернувся») за певний період часу, слід товарообіг за конкретний період розділити на середній запас товару за цей же проміжок часу.

Існує таке поняття, як «норма оборотності». Вона відображає кількість оборотів або днів, за які товар має бути проданий. Водночас вона відрізняється залежно від типу товару, стратегії компанії, регіону збуту та інших чинників. Але цей показник допомагає орієнтуватися на стабільний результат, планувати діяльність підприємства і продумувати стратегію.

Як розрахувати оборотність товару

Як поліпшити оборотність товару

Для того щоб поліпшити показники оборотності, необхідно вжити заходів, а саме:

  • Виявити неліквідний товар. Це може бути продукція, яка продається, але її запаси значно перевищують попит. Її необхідно прибрати з асортименту і зробити все для того, щоб аналогічні ситуації не повторювалися у майбутньому.
  • Скорегувати вартість продукції. Суттєвий вплив на попит має ціна. Вона повинна бути конкурентоспроможною і привабливою для клієнтів. Тому необхідно постійно моніторити вартість конкретної продукції на ринку.
  • Активізувати продажі. Є багато способів реалізувати товар, який залежався на складі, але його не можна повернути постачальнику. Наприклад, це може бути розпродаж, знижки або продаж разом із затребуваною продукцією (як подарунок).

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!