16/06/2018

Види постачальників: їхні переваги та недоліки

повернутися до списку статей →

Постачальники – це люди, які постачають товари або послуги клієнтам. Словом, це продавці. Класифікація постачальників може відрізнятися залежно від критеріїв. Так, з огляду на позицію товарів можна виділити різні види постачальників.

Постачальники

Виробники

Виробники – це індивідуальні представники компанії, яка виготовляє певні товари. Тобто співпраця з ними означає, що можна купувати товар безпосередньо: без будь-яких націнок і посередників. Це передбачає ряд вагомих переваг, таких як:

  • Найнижча вартість товарів.
  • Відсутність впливу сторонніх чинників.
  • Контроль якості продукції.
  • Можливість регулювання термінів придатності товару і доставки.
  • Додаткові умови та сервіси.

Однак необхідно врахувати і деякі недоліки, які є у закупівлі товарів безпосередньо у виробника. Це:

  • Імовірність виникнення труднощів під час транспортування продукції.
  • Купівля тільки великих партій товару.

Реселери

Реселери – це представники невеликої вузькоспеціалізованої компанії, торгові посередники. До них можна зарахувати і дилерів, і субдилерів, і оптовиків. Вони закуповують товари оптом у виробників і продають їх роздрібним продавцям, трохи піднімаючи вартість. По суті відбувається перепродаж. Незважаючи на те, що реселери не є виробниками продукції, вони відповідають за якість і доставку, оскільки набувають право перепродажу. Зазвичай їхня діяльність суворо обмежена індивідуальною домовленістю з постачальником.

З боку замовників покупка у реселерів також містить деякі позитивні і негативні аспекти, про які варто знати. Так основні переваги такого торгового співробітництва передбачають:

  • Швидкий і легкий доступ до товару.
  • Зниження витрат на логістику.
  • Можливість покупки порівняно невеликих партій товару.

Тоді як до низки недоліків можна зарахувати:

  • Вищу вартість товару, ніж у виробника.
  • Вплив сторонніх чинників на якість продукції. Товар перепродується, тому залежно від того, яка саме це продукція, необхідно чітко знати про умови її зберігання і з’ясувати, чи повністю їх дотримано, зокрема і під час транспортування.

Реселери

Роздрібні продавці

Роздрібні продавці (ретейлери) займаються продажем товарів у роздріб (поштучно або невеликою кількістю). Вони безпосередньо продають продукцію кінцевим споживачам. Такі постачальники можуть продавати свій товар у будь-якій торговельній точці, до якої має доступ потенційний покупець. Це може бути магазин, інтернет-портал, ринок, кіоск… словом, все, куди може потрапити клієнт. Роздрібною торгівлею займаються як великі компанії, так і дрібні приватні підприємці. Це найзручніший вид постачальника для повсякденного покупця, який купує товар переважно для задоволення своїх потреб. Оскільки він може просто піти в магазин і купити те, що йому потрібно, або замовити необхідну продукцію, не виходячи з дому. Тобто у цьому разі перевагами можна вважати:

  • Широкий асортимент товару.
  • Доступність.

Водночас недоліком стає:

  • Завищена вартість продукції (неодноразова націнка від цілого ланцюжка посередників).

Проте бути роздрібним продавцем не так просто, як здається на перший погляд. Перш за все, слід зазначити, що така діяльність передбачає найвищий рівень конкуренції, який істотно ускладнює збут продукції. Крім того, ретейлер повинен ретельно прораховувати обсяги товару, який закупляє, і його кінцеву вартість, щоб отримати прибуток. Також йому необхідно всіляко стимулювати збут шляхом підбору кваліфікованого персоналу, залучення клієнтів і рекламування своєї торгової точки. Такі постачальники повинні усвідомлювати і певні ризики, пов’язані з їхньою діяльністю. Сюди можна зарахувати можливе розкрадання, псування, закінчення терміну придатності і застаріння продукції, які призводять до певних фінансових витрат. Свій бізнес необхідно організувати таким чином, щоб звести їх до мінімуму, і щоб їхнє виникнення не стало причиною краху всієї справи.

Підприємці
Варто зазначити, що ті чи інші види діяльності постачальника не виключають один одного. Наприклад, роздрібний продавець може бути ще й дропшипером, і оптовиком, і дилером, і імпортером. Усе залежить від конкретного типу товару, який він продає. Наприклад, багато гіпермаркетів, які займаються роздрібною торгівлею, пропонують купити товар і оптом за відповідною вартістю. Водночас у них може бути діючий інтернет-магазин. Те саме стосується і покупця. Він може купити продукцію і у ретейлера, і у оптовика, і у виробника, навіть якщо не збирається його перепродувати.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!