23/08/2018

Усе, що варто знати про прямі продажі

повернутися до списку статей →

У сучасній комерційній діяльності існують прямі і непрямі продажі. Їхня головна відмінність полягає у наявності торгових посередників. У цій статті ми детально поговоримо про перший тип. Прямі продажі – це збут товару безпосередньо від продавця покупцеві без участі третьої сторони. Угода відбувається під час особистої зустрічі. Так що ж мають на увазі головні особливості прямих продажів, які їхні переваги та недоліки?

Прямі продажі, їхні відмінності та види

Часто під поняттям прямих продажів мають на увазі мережевий маркетинг. Але це не зовсім правильно. Відмінності між ними все ж є. У першому випадку увагу акцентують саме на продажу, у другому ж – на побудові мережі (привабленні нових продавців). Тому прямий збут забезпечує значно більший і швидший дохід. Такий спосіб використовує безліч відомих компаній, які виготовляють косметику, побутову хімію, біологічно активні добавки, одяг, побутову техніку тощо. Як приклад можна назвати Avon, Faberlic, Amway, Kirby.

Залежно від місця реалізації прямі продажі здійснюють у приміщенні або на вулиці. У першому випадку товари пропонують за місцем проживання або на роботі. Однак наразі цей метод неможна вважати ефективним, оскільки довіра до незнайомих людей, особливо до тих, які приходять до тебе додому чи на роботу і намагаються щось продати, прирівнюється до нуля. Водночас прямі продажі на вулиці як і раніше актуальні. Зазвичай продавець демонструє свою продукцію перехожим. Чим більш людне місце вибрано, тим вищий рівень збуту.

Існує також дистанційна торгівля. Вона передбачає прямі продажі по телефону або через інтернет.

Дистанційна торгівля

Переваги та недоліки прямих продажів

Як і будь-які інші методи торгівлі, прямі продажі мають свої переваги і недоліки. До числа незаперечних переваг можна зарахувати:

  • Особистий контакт. Продавець безпосередньо спілкується з покупцем, чи то під час зустрічі, у листуванні або по телефону. Тому йому легко відчути настрій співрозмовника, дізнатися про його смаки та вподобання. Таким чином можна підібрати слушну пропозицію, яка зацікавить клієнта і з часом перетворить його у постійного покупця.
  • Індивідуальний підхід. Прямі продажі не вимагають стандартів, швидше навіть навпаки. Тому успіх залежить від того, наскільки особливо продавець ставиться до кожного клієнта.
  • Корисні висновки. Якщо співрозмовник відмовився від купівлі, завжди можна з’ясувати причини, та на їхній основі зробити висновки, які будуть корисними для подальших контактів і розвитку бізнесу у цілому.
  • Мінімальні ризики. Цей вид діяльності не вимагає великих фінансових вкладень, а відповідно не несе великих ризиків.
  • Гнучкий графік роботи. Продавати можна у будь-який зручний час без прив’язки до чіткого режиму. Крім того, можна без проблем організувати повну або часткову зайнятість.
  • Зручність для покупця. Водночас для покупця ця форма торгівлі теж достатньо вигідна. Вона дозволяє отримати необхідну інформацію про продукцію, заощадити час, гроші і скористатися зручною доставкою.

Однак прямі продажі не позбавлені і певних недоліків, які можуть перешкодити успішному розвитку бізнесу. Серед них:

  • Зайва нав’язливість. Якщо продавець занадто наполегливий і в буквальному сенсі не дає проходу клієнту, це може тільки відштовхнути останнього. Тому в усьому слід знати міру.
  • Недовіра. Багато людей з великою недовірою ставляться до продавців, які намагаються реалізовувати щось на вулиці і самі підходять до перехожих.
  • Шахрайство. Підозрілість зумовлена і тим, що під виглядом продавців часто ховаються шахраї, які обманним шляхом намагаються заволодіти коштами довірливих клієнтів. Від цього страждають прямі продажі та їхні учасники.
Прямі продажі
Насамкінець варто зазначити, що прямі продажі – це чудовий спосіб заробітку. Головне, правильно організувати свою діяльність, враховуючи всі переваги і недоліки.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!