З кожним днем дропшипінг в Україні, як, втім, і в сусідніх країнах, набирає все більшої популярності. І на це є чимало причин, в яких потрібно розібратися детальніше.
Як працює дропшипінг?
Дропшипінг – це вид продажів, за якого товари відправляють безпосередньо від постачальника до покупця. Водночас посередник не зберігає продукцію у себе або на складі. Цей тип підприємництва найбільш поширений в інтернет-просторі.
До кола обов’язків дропшипера належить пошук клієнтів, збір замовлень і їхня подальша відправка постачальнику, який відсилає вже готову продукцію прямо клієнтові. Таким чином, він отримує прибуток від різниці вартості, яку сплатив покупець, і оптової ціни товару. Дропшипером може стати фактично будь-який бажаючий, навіть не маючи спеціальної освіти і професійних навичок. Тому така діяльність може бути вигідною лише для новачків, які тільки пробують свої сили у торговельній сфері. У міру здобування корисних знань і досвіду, з’явиться можливість переглянути пріоритети.
Переваги дропшипінгу
Широка популярність дропшипінгу в сучасній торгівлі обумовлена великою кількістю переваг, які він передбачає, а саме:
- Немає необхідності у великих матеріальних витратах на старт, оренду або купівлю складу і офісу.
- Незначні організаційні витрати. По суті все, що знадобиться, це комп’ютер і доступ до інтернету.
- Мінімізація фінансових ризиків.
- Відсутність зобов’язань по здійсненню доставки.
- Широке поле для співпраці.
- Напрацювання постійної клієнтури.
- Перспективність. Із набуттям певного досвіду дропшипер може стати оптовиком, дилером чи субдилером, що відображає вищий рівень організації та здійснення продажів і, як результат, прибутку.
Недоліки дропшипінгу
До того ж важливо знати, що дропшипінг не позбавлений і певних недоліків, які варто враховувати при здійсненні цього виду продажів. Серед них:
- Інформація про товари може не повністю відповідати дійсності, оскільки вони знаходяться безпосередньо у постачальника.
- Неповний контроль за перебігом операції через участь третіх осіб.
- Отримання на свою адресу претензій і скарг з приводу якості продукції та термінів її доставки. Крім того, потрібного товару може не виявитися на складі постачальника, що негативно позначиться на репутації дропшипера.
- Фінансові ризики, пов’язані з оформленням повернення товару.
- Невигідна вартість товару для покупця. За бажанням він може знайти привабливішу пропозицію, тому на великий потік клієнтури розраховувати не доводиться.
- Просування сайту і його реклама. Ці атрибути необхідні для розвитку бізнесу і водночас вимагають істотних фінансових витрат, хоча не гарантують успіху.