09/04/2020

Середній чек: як розрахувати і збільшити

повернутися до списку статей →

Поняття «середній чек» є одним із ключових у комерційній діяльності. Тому кожен, хто хоче розвивати свій бізнес у торговельній галузі має розуміти, що означає це словосполучення, як розрахувати його значення і, звичайно ж, які способи можна застосувати для його збільшення.

Що таке середній чек?

Середній чек – це показник, який відображає співвідношення суми, на яку клієнти здійснили купівлі, до кількості чеків за певний період часу. Чому так важливо його визначати? Для цього є кілька вагомих причин. Зокрема, аналіз середнього чека дозволяє:

  • Продумати бізнес-стратегію.
  • Оцінити активність, потреби і купівельну спроможність клієнтів.
  • Визначити цінову політику.
  • Дізнатися прибутковість справи.
  • Виявити ефективність роботи відділу продажів.
  • Розробити асортимент товару.
  • Простежити зміни рівня доходу залежно від сезону (або іншого часового показника).

Що таке середній чек?

Як розрахувати середній чек?

Розрахунок середнього чека зробити не так уже й складно. Достатньо підрахувати суму всіх купівель за певний період часу і розділити її на кількість чеків. У такий спосіб можна дізнатися середню суму одного чека. Існують і спеціальні програми, які спрощують процес підрахунку і дозволяють здійснити комплексний підхід до обліку всіх значень. Зі свого боку це допомагає виконувати точніший і глибший аналіз.

Як збільшити середній чек?

Підвищувати показник середнього чека можна і потрібно, оскільки це дозволить розвиватися і рости. Які ж способи збільшення середнього чека можна вважати найбільш дієвими?

  • Крос-селінг. Пропонуй покупцеві, який вже визначився з основним товаром, додаткові або супровідні вироби: навушники до смартфону, мишку до ноутбука, ремінець до штанів. Вони мають поліпшити, спростити або розширити функціональні можливості головного придбання, а водночас і підвищать суму купівлі, а в подальшому і середній чек.
  • Апселінг. Продаж дорожчих товарів, ніж спочатку вибрав споживач. Покажи покупцеві переваги вартіснішого варіанту, запропонуй купити дві одиниці продукції і отримати третю в подарунок.
  • Заохочення. Продумай систему знижок і бонусів, які можуть зацікавити покупця. Наприклад, за купівлю на певну суму клієнт отримує подарунок, знижку або бонуси, які може витратити на наступне придбання.
  • Ажіотаж. Його підготовка потребує певного часу, але результат того вартий. Обмеж кількість одиниць акційного товару з привабливою ціною для однієї купівлі, наприклад, до п’яти, і ти побачиш, як замість одного купують допустимий максимум. А якщо пропозиція дійсно приваблива, то і повертаються по кілька разів.
  • Реклама. Просувай свої товари за допомогою будь-яких типів реклами, наприклад, контекстна (в інтернет-продажах) допоможе привабити цільову аудиторію, яка так чи інакше зацікавлена у пропозиції.
  • Сервіс. Якісне обслуговування професійних менеджерів із продажу, або продавців, безумовно, здатне збільшити середній чек. Особливо, якщо вони в цьому зацікавлені. Тому їхнє навчання і мотивація дуже важливі для підприємства.
  • Способи оплати. Наявність різних варіантів дозволяє витратити клієнту ту суму, яку він має, а не лише готівку (наприклад).
  • Розкладка. Важливий аспект підвищення чека для офлайн-продажів, який полягає у грамотному розташуванні товару (найбільш ходові товари – в дальньому кутку, приємні дрібниці в передкасовій зоні, дорожча продукція на найпомітнішому місці).

Як збільшити середній чек?

Чим більше способів для збільшення середнього чека ти будеш використовувати, тим краще. Комплексний підхід забезпечить максимальний результат.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!