Успішна торгівля – це те, чого прагнуть усі, хто, так чи інакше, працює у цій галузі. Однак одного бажання замало, як і грамотно розробленої бізнес-стратегії, впровадження найдієвіших скриптів і використання найбільш просунутих інструментів. Покупця слід відчувати, розуміти, розбиратися у всіх нюансах, які здатні вплинути на появу рішення про придбання. У цьому може допомогти психологія продажів – галузь психології, яка спрямована на вивчення поведінки споживача.
Психологія продажів як наука
Сучасні реалії і постійно зростаюча конкуренція за кожного покупця посприяли виокремленню психології продажів в окрему науку, яка з’явилася порівняно недавно. Водночас її розвиток досить стрімкий і постійний, адже торгівля не стоїть на місці, та й у галузі психології ще дуже багато непізнаного.
Головне завдання психології продажів полягає у дослідженні особливостей людини, які впливають на остаточне рішення про купівлю. Знання цих нюансів допомагає підштовхнути клієнта до здійснення певних дій, а значить у такий спосіб можна збільшити прибуток.
Що впливає на остаточне рішення про купівлю
Як підвищити продажі за допомогою психології? Просто необхідно чітко уявляти, чим саме керується покупець під час купівлі. Ось перелік найважливіших аспектів:
- Емоції. Не варто думати, що вирішальною складовою кожного придбання стає логіка. Найчастіше саме почуття, які викликає той чи інший товар, стають причиною остаточного вибору. Тому, якщо ти хочеш продавати, зроби так, щоб твоя пропозиція викликала позитивні емоції. Це не лише підштовхне до купівлі, а й залишиться у пам’яті, що стане чудовим приводом для повторення досвіду в майбутньому.
- Раціональність. Водночас не варто недооцінювати і раціональний підхід, особливо щодо великих і дорогих придбань. Люди хочуть бачити докази якості та надійності продукції, що стане гарантією того, що вона буде служити довго, а її використання буде ефективним.
- Наочний приклад. Завжди набагато охочіше купують те, що вже є у знайомого, родича, друга, сусіда. Вдалий досвід використання – відмінний стимул для придбання. Він вселяє впевненість у товарі.
- Егоцентричність. Кожна людина сприймає навколишній світ зі своєї точки зору. Вона хоче купувати те, що вигідно саме для неї. І це не дивно. Тому, якщо ти не знаєш, як продати товар, підкресли саме ті сторони, які стануть найціннішими для конкретного клієнта.
- Сумнівність. Не варто забувати, що люди за своїм нутром підозріливі, і беруть під сумнів будь-які товарні пропозиції. Тому завдання продавця полягає в тому, щоб їх розвіяти.
