12/12/2019

Професія «дистриб’ютор»

повернутися до списку статей →

Дистриб’ютор є важливою ланкою в ланцюжку, яка поєднує виробника і кінцевого споживача. Тому на його плечі лягає безліч обов’язків, від якісного виконання яких залежать не лише його професійні досягнення, а й успішність торгової діяльності в цілому, і кожного його учасника зокрема.

Хто такий дистриб’ютор?

Дистриб’ютор – це представник виробника, який здійснює оптову закупівлю продукції для подальшої реалізації дилерам, оптовикам, ритейлерам (роздрібним продавцям) або кінцевим споживачам (рідко). У перекладі з англійської мови «distributor» означає «розповсюджувач». Дистриб’ютором може бути як окремий фахівець (індивідуальний підприємець), так і ціла організація. Найчастіше це залежить від типу товару та особливостей його реалізації.

Хто такий дистриб’ютор?

Дистриб’ютор буває генеральним або ексклюзивним. У першому випадку він займається усіма питаннями збуту власними силами або за допомогою дилерів. Тоді як ексклюзивний дистриб’ютор має право на реалізацію товару від виробника на попередньо обумовленій місцевості (на території регіону, країни). Водночас зазвичай він може захищати товарний знак і є єдиним офіційним представником на вказаній площі (не рахуючи дилерів, які працюють з ним).

Для того щоб стати дистриб’ютором, необхідно знайти надійного виробника і укласти з ним дистриб’юторську угоду. Умови співпраці будуть залежати від домовленості. Найчастіше вони вигідніші для тих представників, які забезпечують великі обсяги продажів.

Існують і певні вимоги, які практично всі виробники висувають дистриб’юторам. Це наявність фінансових засобів для закупівлі великих партій товару, відповідного транспорту для їхнього перевезення та приміщень для їхнього зберігання (власних або орендованих), а також персоналу, який буде задіяний у робочих процесах. Без усіх цих аспектів просто неможлива налагоджена і ефективна діяльність.

Головні обов’язки і функції дистриб’ютора

На дистриб’ютора покладено безліч завдань, які під силу тільки справжнім професіоналам. Його обов’язки дуже багатогранні і пов’язані з багатьма процесами. У галузі його діяльності є:

  • Маркетинг. Він займається всіма заходами, які стосуються просування продукції, зокрема і рекламою, а також моніторингом та аналізом ситуації на ринку.
  • Логістика. Це рішення всіх питань, пов’язаних із транспортуванням товару, його повернення у разі неліквідності. Сюди також можна зарахувати підбір та утримання приміщень для відповідного зберігання продукції, а також контроль запасів.
  • Страхування. Для попередження можливих ризиків, пов’язаних з безпекою товару.
  • Обслуговування. Саме дистриб’ютор відповідає за технічне і гарантійне обслуговування.
  • Ціноутворення. Формування оптимальної вартості за одиницю продукції.

Головні обов’язки і функції дистриб’ютора

Крім того, дистриб’ютор налагоджує власну структуру дистрибутивних каналів і мереж для реалізації товару, шукає дилерів або інших учасників торгового процесу. Оскільки він є офіційним представником постачальника, то зобов’язаний дотримуватися стандартів якості продукції у всіх процесах, особливо під час перевезення та зберігання. До того ж дистриб’ютор може надавати інформацію постачальнику про всі нюанси, які стосуються подальшого збуту та використання продукції з метою забезпечення безперебійного виробництва і поліпшення якості для задоволення потреб кінцевого споживача.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!