21/06/2018

Основні види бізнес-моделей з прикладами

повернутися до списку статей →

Бізнес-модель – це ілюстрація особливостей взаємодії між різними суб’єктами (бізнесом, приватними особами і державою) в електронній комерції. Вони являють собою абревіатури, які складаються з комбінації наступних літер: B – Business (бізнес, тобто комерційна організація), C – Consumer (споживач) і G – Government (держава). Перша літера абревіатури позначає того, хто надає послуги або здійснює продаж, а друга – того, хто ними користується або купує. Розглянемо основні види бізнес-моделей (приклади), які допоможуть відкрити свій бізнес.

Бізнес-модель

Бізнес-моделі, де продавцем є комерційна організація

Серед бізнес-моделей, де продавцем є комерційна організація, можна виокремити такі:

  • B2BBusiness to Business (бізнес для бізнесу). У цьому разі йдеться про комерційну діяльність, яка відбувається між двома компаніями. Продавець проектує свою роботу не на кінцевого споживача, а на ціле підприємство. Наприклад, фірма здійснює поставку професійної косметики в салони краси.
  • B2CBusiness to Consumer (бізнес для споживача). Така модель передбачає продаж товарів або послуг кінцевому споживачу – покупцеві, яким, власне кажучи, може опинитися кожен. Прикладом може слугувати купівля будь-яких продуктів харчування або предметів побуту для особистого користування у супермаркеті.
  • B2GBusiness to Government (бізнес для держави). Комерційна діяльність підприємства спрямована на задоволення потреб державних установ. Зазвичай у цьому разі йдеться про держзакупівлі за результатами тендеру (конкурсу між постачальниками), наприклад, поставка продуктів харчування для державних дитячих навчальних закладів.

Бізнес-моделі, де продавцем є комерційна організація

Бізнес-моделі, де послуги надає споживач

  • C2BConsumer to Business (споживач для бізнесу). Ця модель передбачає комерційні відносини між приватною особою і підприємством, тобто споживач надає послуги бізнесу. Наприклад, покупець може самостійно вказати вартість бажаного товару. Зі свого боку підприємець може з нею погодитися чи ні.
  • C2CConsumer to Consumer (споживач для споживача). У такому разі відображені процеси продажу або надання послуг між приватними особами. Яскравим прикладом цього може слугувати дошка безкоштовних оголошень, де будь-який бажаючий може помістити свою пропозицію, і відповідно будь-який споживач може нею скористатися.
  • C2GConsumer to Government (споживач для держави). Ця модель ілюструє відносини між приватною особою і державою. Як приклад можна навести сплату податків.

Бізнес-моделі, де послуги надає споживач

Бізнес-моделі, де послуги забезпечує держава

  • G2BGovernment to Business (держава для бізнесу). Тут відображено, як держава надає послуги підприємствам. Наприклад, через систему електронних закупівель.
  • G2CGovernment to Consumer (держава для споживача). Така модель бізнесу відображає послуги, які держава надає своїм громадянам. Сюди можна зарахувати різні сервіси, якими може скористатися будь-який житель країни, наприклад, щоб записатися на прийом до лікаря у державній медичній установі.
  • G2GGovernment to Government (державна установа для державної установи). Тут відображено послуги, які надають у межах держустанов однієї країни. Вони мають обмежений доступ, тому недоступні для більшості жителів держави.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!