13/09/2018

Основи ціноутворення та цінової політики

повернутися до списку статей →

Вартість товару – це один із ключових чинників, який враховує покупець під час здійснення покупки. Її показник уже сам собою характеризує товар, наприклад, висока ціна часто має на увазі хорошу якість. Тому кожен підприємець має знати, що таке цінова політика, ціноутворення та які його стратегії.

Цінова політика та основні чинники впливу

Цінова політика – це комплекс заходів, які спрямовані на формування, підтримку і зміну вартості продукції і послуг компанії. Які ж чинники стають вирішальними під час її здійснення? Це:

  • Собівартість товару – гроші, витрачені на виробництво, оплату роботи персоналу, комунальні послуги та інші процеси, які були задіяні у процесі виготовлення.
  • Бажаний прибуток – сума, яку планують заробити.
  • Рівень конкуренції – порівняння цін на аналогічні пропозиції, а також їхня кількість на ринку.
  • Трендовість і сезонність – наскільки товар затребуваний у певний період часу.
  • Бренд – наскільки він популярний серед споживачів.

Цінова політика та основні чинники впливу

Ціноутворення і його головні стратегії

Ціноутворення – це визначення (присвоєння) вартості продукції або послуг. Інакше кажучи, це створення вартості товару. Зазвичай для проведення власної цінової політики компанія бере на озброєння певну стратегію. Це допомагає працювати цілеспрямовано і обдумано. Ось найпоширеніші стратегії ціноутворення:

  • Низькі ціни. У цьому разі саме вони стають приманкою для покупця. Їх встановлюють, порівнюючи з вартістю аналогічних продуктів у конкурентів. Таким чином можна заробити на оборотності (швидкість і обсяги продажів). Підходить для повсякденних товарів низького і середнього цінового сегмента.
  • Висока вартість. Це цінова стратегія протилежна до попередньої і розрахована переважно на прибуток від великої маржинальності. Зазвичай її застосовують для ексклюзивної продукції з обмеженою кількістю клієнтів із високим рівнем достатку. Наприклад, під час продажу ювелірних виробів, антикваріату, елітної нерухомості. У цьому разі велику роль відіграє ім’я бренду і його репутація. Тут ціна вже сама собою свідчить про престижність пропозиції.
  • Середні ціни. Компанія дотримується «золотої середини» у формуванні та проведенні цінової політики. За рахунок цього зростає рівень довіри покупців і їхня впевненість у надійності продукції.
  • Знижки. Вартість товарів завищена, але клієнтам постійно пропонують знижки, створюючи ілюзію економії. Однак у цьому разі треба дуже грамотно продумувати стратегію, інакше занадто великі знижки можуть відштовхнути покупців (виникнуть питання з приводу якості, достовірності початкової ціни тощо).
  • Незмінна вартість. Суть цієї стратегії полягає у максимальній стабільності і постійності стосовно ціноутворення. Тобто вартість продукції не змінюється протягом тривалого періоду часу. Очевидно, що є безліч факторів, через які вона може вимагати підвищення (збільшення витрат на виробництво, курсу долара, вартості комунальних послуг тощо). Виробник намагається зберегти її на належному рівні за допомогою різноманітних обхідних маневрів, як-от зміна складу продукції або її ваги. Зазвичай покупці більш лояльно ставляться до таких заходів, ніж до підвищення цін.
  • Неокруглені ціни. Досить поширена стратегія, яка здійснює психологічний вплив на покупців. Таким чином вартість товару здається меншою, створюється враження, що вона знаходиться під строгим контролем і до того ж споживачам завжди приємно отримувати решту.

Ціноутворення і його головні стратегії

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!