Менеджер з продажу – професія, яка з кожним роком стає все популярнішою і розвивається так стрімко, як і галузь торгівлі. Незважаючи на загальноприйняту думку, далеко не кожен може досягти успіху в цій справі. Але ж від майстерності і вмінь менеджера з продажу залежить процвітання компанії. Які ж зобов’язання він на себе бере, і що йому допомагає впоратися з ними?
Хто такий менеджер з продажу?
По суті, професія менеджера з продажу з’явилася ще тоді, коли заснувалася сама галузь торгівлі, тобто дуже давно. Просто тоді його обов’язки виконував купець або зазивала. Адже суть торгівлі в усі часи залишається колишньою – продати товар і знайти нових покупців. З часом з’явилося більше інструментів і методів для цього.
Менеджер з продажу – це такий собі «універсальний солдат», який повинен мати цілу низку якостей, умінь і навичок, які допоможуть йому виконувати свої обов’язки на належному рівні. Справжній професіонал має бути красномовним та цілеспрямованим. Але головне, щоб він мав величезне бажання працювати і самомотивацію. Безумовно, завжди цінується досвід і великий багаж знань, не лише у галузі торгівлі, а й стосовно компанії, продукцію якої потрібно реалізувати, і звичайно, володіння максимумом інформації про сам товар. Якщо говорити про те, кому така спеціалізація точно не підходить, то це сором’язливим і невпевненим у собі.
Обов’язки менеджера з продажу
Основний обов’язок менеджера з продажу – це реалізація товарів і послуг компанії, на яку він працює. Таке велике поле для діяльності містить цілу низку завдань, від ефективності яких залежить кінцевий результат.
- Пошук клієнтів. Налагодження нових контактів і підтримка старих.
- Комунікація. Усі без винятку менеджери з продажу спілкуються з клієнтами: безпосередньо, по телефону, через інтернет, зокрема надають консультації з усіх питань стосовно придбання.
- Укладання договорів. Менеджер з продажу укладає договір про купівлю-продаж з покупцем. Його складність залежить від типу товару.
- Ведення документації. Фахівець даного профілю також відповідає за ведення всієї документації, супутньої процесу придбання продукції або послуг.
- Моніторинг ринку. Справжній професіонал постійно стежить за тенденціями в галузі торгівлі, вловлює останні віяння і впроваджує їх у свою діяльність. Також він має бути обізнаним про успіхи і промахи конкурентів, щоб врахувати це у своїй роботі.
- Контроль за доставкою товару. Менеджер з продажу має стежити за тим, щоб покупець вчасно отримав свій товар і розрахувався за нього.
Це далеко не всі зобов’язання, які бере на себе фахівець з продажу. Їхній перелік залежить від багатьох чинників, таких як тип продукції або послуг, особливості ведення торгівлі, рівень компанії. Наприклад, у великих підприємствах з великим штатом співробітників у менеджера з продажу може бути вужча спрямованість у діяльності, тоді як у маленьких компаніях один співробітник часом має більше обов’язків, оскільки працює з меншою кількістю клієнтів і оборотом товару.