05/12/2019

Маржинальність – основоположне поняття ведення бізнесу

повернутися до списку статей →

Маржинальність (маржа) належить до низки тих термінів, які необхідно знати і розуміти кожному, хто хоче успішно розвивати свій бізнес у галузі торгівлі. Цей показник настільки важливий тому, що дозволяє виміряти рівень прибутковості, від якого безпосередньо залежить процвітання справи.

Що таке маржинальність?

Маржинальність – це фінансовий показник, який свідчить про різницю між собівартістю товару (витратами на виробництво) і його кінцевою ринковою ціною (тією, яку заплатить споживач). У перекладі з французької маржа означає «різниця, перевага». Вона залежить від ряду чинників, зокрема від рівня інфляції, цінової політики та конкуренції. По суті, кожна компанія сама визначає величину націнки.

Часто рентабельність вважають синонімом маржинальності, але це помилкове судження. Рентабельність – це показник, який свідчить про процентну частину прибутку від продажу певної продукції.

Що таке маржинальність?

Як розрахувати маржу?

Маржинальність рахують двома способами, з огляду на які, вона може виражатися у грошовому (абсолютна маржа) або відсотковому еквіваленті (відносна). У першому випадку від ціни товару (Ц) необхідно відняти його собівартість:

М = Ц – С

Водночас, для того щоб підрахувати маржу в процентному еквіваленті, слід різницю між вартістю товару (Ц) і його собівартістю (С) розділити на ціну товару (Ц), а отриманий результат помножити на 100:

М = (Ц – С) / Ц х 100

На що впливає маржа?

Розрахунок маржинальності вимагає не лише визначення показників, а й подальшого аналізу, який допоможе визначити важливі аспекти для подальшої стратегії ведення бізнесу та своєчасного коригування. Серед нюансів, які у такий спосіб можна виявити і оцінити:

  • Зниження прибутковості.
  • Рівень дохідності підприємства і вплив різних чинників на нього.
  • Можливості отримання прибутку за певний вид товару.
  • Величину кінцевого прибутку.
  • Точку беззбитковості.

Способи збільшення маржинальності

Збільшити маржинальність товару цілком реально, для цього існує кілька способів. Серед них:

  • Збільшення обсягу продажів. Для того щоб реалізувати даний метод, можна, наприклад, знизити вартість продукції або застосувати популярні маркетингові ходи.
  • Коригування обсягу випуску товарів. У такий спосіб вдасться відрегулювати витрати.
  • Підвищення лояльності клієнтів до бренду. Якщо компанія досить відома серед покупців і має високий рівень довіри, вона може дозволити собі дещо збільшити націнку на товар без втрати кількості споживачів.

Способи збільшення маржинальності

Типи товарів з огляду на рівень маржинальності

Різні товари мають різну маржу, і це необхідно враховувати перед їхньою реалізацією. Так існує продукція з низькою маржинальністю – це вироби масового споживання, які користуються великим і стабільним попитом (наприклад, хліб, пральний порошок, дитяче харчування). Середньомаржинальними можна назвати товари другої необхідності, які купують рідше, ніж з попередньої групи, і які мають велику націнку (наприклад, морепродукти, ґаджети, побутову техніку). Зі свого боку високомаржинальна продукція – це товари, які купують в особливомувипадку або вкрай рідко. Сюди належать ексклюзивні, брендові, цінні речі (наприклад, ювелірні вироби, верхній одяг, елітний алкоголь).

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!