Одним із ключових етапів створення власного комерційного бізнесу є питання, як знайти постачальника товару. Але водночас у підприємця можуть виникнути деякі запитання, відповіді на які можна знайти у цій статті.
Якими бувають постачальники?
Пошук постачальників слід починати, зважаючи на їхню класифікацію. Так, судячи з легальності ведення бізнесу, вони бувають:
- «Білі» – очолюють легальні продажі, поставка товару відбувається з усією супутньою документацією. Перевагою співпраці з такими постачальниками є високий рівень надійності.
- «Сірі» – займаються нелегальною діяльністю. Їхню роботу, як і якість товару, контролювати набагато складніше. Плюсом можуть стати тільки нижчі ціни.
За особливостями, що стосуються професійної діяльності, постачальників можна розділити на таких як:
- Виробники – індивідуальні представники компанії, яка виготовляє певну продукцію. Найчастіше продають товари оптом.
- Реселери – представники невеликої вузькоспеціалізованої фірми, торгові посередники.
- Роздрібні продавці – фахівці з продажу товарів у роздріб (поштучно або невеликою кількістю).
За місцем розташування:
- Вітчизняні – працюють на території твоєї країни.
- Закордонні – знаходяться закордоном.
Де шукати постачальників?
За бажанням знайти потрібних постачальників достатньо просто. Для цього існує п’ять доступних способів:
- Інтернет. Ти можеш використовувати пошукові системи: ввести назву товару разом зі словами «постачальник» або «оптом». Не обмежуйся тільки першою сторінкою з результатами пошуку. Найкраще подивитися підсумки після десятої сторінки. Нерідко там представлені найцінніші «екземпляри», які не потребують реклами. Також можна знайти спеціалізовані онлайн-каталоги або базу постачальників (агрегатори).
- Тематичні заходи. Постачальників можна знайти і на виставках, конференціях, ярмарках, форумах у галузі, що цікавить. Тут з’явиться чудова нагода для живого спілкування, перегляду і тестування продукції.
- Друковані видання. Тематичні журнали та газети можуть містити інформацію, часто рекламного характеру, про постачальників.
- Конкуренти. Їхні сайти напевно переповнені необхідною інформацією, головне, знати, де і як шукати. Постачальників легко можна визначити за позначками на фото. Як варіант, спробуй надіслати запит щодо сертифікатів якості або гарантійної документації. Також можна відвідати торгову точку конкурента під виглядом покупця і розпитати менеджера про все особисто.
- Товар. Зверни увагу на етикетку продукції, що цікавить тебе. Вона містить достатньо корисної інформації про постачальників.

Знайти постачальника товарів – це тільки півсправи, набагато важливіше переконатися у його надійності та сумлінності, адже від цього безпосередньо залежатиме успіх твого бізнесу і твоя репутація. Тому не поспішай починати співпрацю з першим-ліпшим постачальником. Спочатку промоніторь якомога більше інформації про нього і перевір його надійність за певними критеріями.