Оптові закупівлі направлені на налагодження безперебійного надходження товарів для подальшого перепродажу. Оптовик, як правило, купує продукцію великими партіями у дилера, субдилера або безпосередньо у виробника. Водночас він може реалізовувати її як кінцевому споживачеві (покупцеві), так і роздрібному продавцеві. До того ж такий різновид посередницької діяльності у продажах передбачає істотну економію фінансових коштів за рахунок вартості товарів. Усім відомо, що купувати оптом дешевше. Порівнюючи з дилером, оптовик не повинен обмежувати асортимент реалізованої продукції і має право вільно замінювати або доповнювати його. Тому він може сміливо співпрацювати з кількома постачальниками, навіть якщо їхні товари ідентичні, наприклад, планшети різних брендів.
Умови оптових закупівель
Перш ніж здійснити оптові закупівлі, необхідно ознайомитися з їхніми умовами. Це:
- Мінімальна партія оптової закупівлі. Варто дізнатися, які обсяги продукції вважають оптовими.
- Оплата. Які способи і види оплати пропонують оптові постачальники. Чи є можливість відстрочки платежу.
- Терміни виконання замовлення. Слід звернути увагу на те, наскільки швидко партнери можуть виконати замовлення, і чи роблять вони це вчасно. Від цього безпосередньо буде залежати оборотність товару.
- Гарантія. Потрібно простежити за тим, які гарантійні зобов’язання беруть на себе постачальники або безпосередньо виробники.
- Доставка. Найкраще, коли компанія при виконанні певних умов закупівлі забезпечує безкоштовну доставку.
Переваги оптових закупівель
Оптові покупки передбачають певні переваги і недоліки. Серед достоїнств можна відзначити:
- Економію фінансових коштів і прибуток. Товари оптом закуповують у виробника або у дилера за найбільш вигідними цінами.
- Якість продукції. Цей вид торгового посередництва передбачає закупівлю високоякісних товарів, за умови надійності постачальника.
- Великий асортимент. Як зазначалося раніше, оптовик може дозволити собі настільки широкий асортимент товару, наскільки йому потрібен.
- Вільне розповсюдження товару. У цьому разі можливий збут продукції на будь-якій території. Тут немає регіональних обмежень.
Недоліки оптових закупівель
Водночас оптові закупівлі мають і певні недоліки. До їхньої низки можна зарахувати:
- Стартовий капітал. Для того щоб купити оптом партію товару, потрібні чималі кошти, зокрема і на те, щоб забезпечити належне зберігання продукції (оренда складу, підтримання оптимальних умов).
- Невідповідність товару. Трапляються випадки, коли приходить не той товар, який замовляв (інші розміри, забарвлення).
- Недобросовісність постачальника. Цей момент призводить до маси неприємностей переважно фінансового характеру. Тому завжди необхідно ретельно підбирати постачальника і перевіряти інформацію про нього.
- Незатребуваність товару. Щоб уникнути цього нюансу, необхідно уважно стежити за поточними трендами і запитами покупців, з урахуванням чого чітко планувати свою діяльність. Втім, завжди можлива ситуація, коли є залишки продукції, яку не вдалося продати за передбачуваною вартістю. Прикладом може слугувати застаріла модель електроніки. У цьому разі треба діяти на випередження. Варто спробувати заздалегідь домовиться з виробником про компенсацію за такий товар або про знижки на наступну поставку. Також постачальник (якщо у нього є інші шляхи збуту) може запропонувати викупити продукцію з невеликою націнкою, достатньою для того, щоб посередник не зазнав збитків.
![Оптовики](https://fractus.com.ua/wp-content/uploads/2018/06/optoviki-1.jpg)