Вірусний маркетинг – це комплекс заходів, спрямованих на створення рекламного продукту, який буде поширюватися серед цільової аудиторії самостійно. Тобто користувачі самі будуть передавати його один одному. Але це можливо тільки в тому разі, якщо інформація зможе зачепити.
Вірусний маркетинг та його головні особливості
Поняття «вірусний маркетинг» з’явилося у 1996 році, і виокремив його Джефрі Рейпорт – професор Гарвардської школи бізнесу. Щоправда, тоді цей термін був розрахований на людей, які легко піддаються впливу, а значить швидко «заражаються» рекламною інформацією і передають її іншим. Однак з тих пір трактування дещо видозмінилися і наразі вірусним маркетингом називають розважальну або корисну інформацію, яку не сприймають як рекламу, тому передають один одному самі.
Грамотно продуманий і впроваджений у життя вірусний маркетинг – чудовий спосіб для просування бренду і підвищення його впізнаваності серед покупців. Крім того, він може допомогти істотно збільшити продажі і дізнатися думку клієнтів щодо продукції компанії. І, звичайно ж, це безкоштовна реклама, тривалість ефекту і ширина охоплення аудиторії якої залежить від таланту автора.
Ідеальне місце, де вірусна реклама може показати себе на повну, це інтернет-простір. Достатньо, щоб її «шлях» розпочався з правильного місця, наприклад, з форуму, соціальних мереж або відеохостингу. Словом, звідти, де її помітять і підхоплять.
Переваги та недоліки вірусного маркетингу
Безумовно, вірусний маркетинг має в своєму арсеналі достатню кількість переваг, через які його застосування затребуване. Але водночас не позбавлений він і певних недоліків.
Якими ж основними перевагами володіє вірусний маркетинг?
- Невеликі витрати. Реклама в інтернеті зазвичай вимагає чималих фінансових вкладень, чого не можна сказати про вірусний маркетинг, де доведеться платити лише на підготовчому етапі (ідея, зйомки відеоролика).
- Ненав’язливість. Інтернет-користувач здебільшого може сам вирішити, дивитися ролик чи ні (якщо йдеться про відеосюжет).
- Підвищений рівень довіри. Вірусна реклама зазвичай переходить по колу людей, які знайомі між собою, тому без проблем обмінюються інформацією.
- Ефективність. Усі перераховані вище переваги здатні призвести до досягнення відчутних результатів.
Що стосується недоліків, то можна виокремити наступне:
- Недостатній контроль. Навіть за великого бажання можна просто взяти і, наприклад, зупинити поширення вірусної реклами.
- Неможливість прогнозування. Не можна заздалегідь передбачити, скільки всього людей побачать рекламу, і як швидко вона пошириться серед цільової аудиторії.
- Обмеженість. Якщо вірусний маркетинг спрямований на інтернет-простір, то він може бути недосяжним для людей, які не мають доступу до мережі.