06/02/2020

Трейд-маркетинг: торгівля + маркетинг

повернутися до списку статей →

Торгівля і маркетинг з часом настільки міцно переплелися, що мало хто може уявити одне поняття без іншого. І це не випадково, адже тільки разом вони здатні по-справжньому успішно розвиватися. Зі свого боку завдяки цьому з’явився цілий напрям – трейд-маркетинг (або торговий маркетинг), яке стає все популярнішим у всьому світі.

Трейд-маркетинг

Що таке трейд-маркетинг?

Трейд-маркетинг – це різновид маркетингу, який спрямований на збільшення продажів за рахунок взаємодії з усіма учасниками торгового процесу. Тобто буквально це саме та сфера, в якій задіяні всі: від виробника до кінцевого споживача. Крім цього, торговий маркетинг вирішує і низку інших важливих для бізнесу завдань. Це:

  • Створення іміджу. Компанія може заробляти хорошу репутацію в очах покупців та інших учасників торгового процесу.
  • Привертання уваги. Можна звернути увагу кінцевого споживача на конкретний продукт, що послугує приводом для подальшого придбання.
  • Контроль реалізації товару. Торговий маркетинг передбачає докладне вивчення поведінкових особливостей і потреб клієнтів, що зі свого боку дозволяє збільшувати їхню кількість, а значить, і обсяг збуту.
  • Уплив на рішення покупця. Грамотно вибудувана і втілена в життя стратегія здатна скоротити час прийняття рішення про купівлю.

Основні інструменти трейд-маркетингу

У розпорядженні трейд-маркетингу є безліч ефективних інструментів, які спрямовані на різних учасників торгівлі. Розглянемо детальніше деякі з них.

  • Знижки. Їх можна надавати як індивідуально (дистриб’юторам, дилерам), так і масово, наприклад, сезонні, оптові, знижки на нову продукцію.
  • Бонуси. Варто продумати заздалегідь умови нагородження клієнтів, наприклад, виконання плану посередниками.
  • Заходи. Їхнє проведення спрямоване на просування товару і бренду. Сюди можна зарахувати виставки, тренінги, презентації.
  • Мерчендайзинг. Це керування розкладкою продукції, консультування покупців і демонстрація товару, а також проведення інших супутніх заходів для його просування.

Якому б інструменту трейд-маркетингу ти не віддав перевагу, головне, щоб він створював додаткову мотивацію для купівлі певної продукції. У будь-якому разі підхід має бути всебічним і задовольняти потреби кожного учасника торгового процесу. Очевидно, що мотивація, як і збільшення продажів, буде тимчасовою, тому важливо, щоб усі кошти та зусилля повністю виправдали себе.

Основні інструменти трейд-маркетингу

Як упровадити в бізнес трейд-маркетинг?

Для того щоб трейд-маркетинг повною мірою проявив себе і дав бажані результати, необхідно ретельно продумати кожен крок щодо його впровадження. Насамперед, слід уявити, на що саме компанія розраховує за підсумком його реалізації. Потім потрібно підготувати персонал до втілення інструментів торгового маркетингу, за необхідності провести навчальні заходи. Коли всі учасники будуть належним чином підготовлені, можна починати втілення стратегії в життя. Водночас особливу увагу слід приділити кінцевому споживачеві і задоволенню його потреб. У підсумку слід проаналізувати, наскільки отримані результати відповідають бажаним. Під час планування нової стратегії трейд-маркетингу необхідно врахувати всі недоліки, щоб максимально підвищити ефективність подальших процесів.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!