10/06/2019

Соціальний маркетинг на варті суспільних цінностей

повернутися до списку статей →

Соціальний маркетинг є одним із найефективніших інструментів у торговельній сфері, який здатний впливати не лише на конкретного покупця, а й на ціле суспільство. Водночас йдеться не тільки про просування продукції і бренду, а й про втілення певних моральних цінностей, які важливі для людей, і про вирішення соціально значущих проблем. Тому соціальний маркетинг успішно розвивається і з плином часу здобуває все більше прихильників. Як же йому це вдається?

Соціальний маркетинг та його головні особливості

Соціальний маркетинг – це напрям, який забезпечує просування товару або послуг, популяризацію бренду шляхом вирішення важливих суспільних проблем і поліпшення якості життя. Організації, які беруть його на озброєння, впроваджують у свою діяльність всілякі соціальні програми. Зазвичай тут не йдеться про прибуток (принаймні він другорядний), але вони допомагають істотно підвищити лояльність клієнтів до компанії.

Соціальний маркетинг та його головні особливості

До речі, термін «соціальний маркетинг» з’явився завдяки Філіпові Котлеру – всесвітньо відомому маркетологу. У своїх наукових працях він пояснив важливість цього напрямку для бізнес-організацій, які за його допомогою можуть рости і розвиватися. Адже саме соціальний маркетинг здатний вирішити безліч суспільних проблем, наприклад, питання, пов’язані з екологічним станом навколишнього середовища, здоров’ям нації, рівноправністю у суспільстві, допомогою малозабезпеченим верствам населення та тим, хто потрапив у важку ситуацію.

Види соціального маркетингу

Основні види соціального маркетингу виокремлюють з огляду на сферу його реалізації:

  • Медичний – допомога хворим та заходи, спрямовані на профілактику зростання захворюваності.
  • Релігійний – пропаганда релігійних цінностей та ідей, залучення прихожан.
  • Культурний – розвиток і підтримка заходів, пов’язаних із мистецтвом.
  • Спортивний – заходи, спрямовані на популяризацію спорту і примноження спортивних досягнень.
  • Екологічний – акції, які проводять з метою охорони навколишнього середовища.
  • Освітній – соціальний маркетинг, інструменти якого виконують просвітницьку місію.
  • Благодійний – збір коштів для допомоги нужденним.

Як упровадити соціальний маркетинг

Для того щоб соціальний маркетинг працював на повну силу, необхідно залучити певний комплекс заходів, дієвість якого індивідуальна для кожного конкретного випадку. Це можуть бути:

  • Благодійні заходи. Це різні акції, отримані кошти від яких спрямовують на допомогу нужденним.
  • Фандрайзинг. Це збір пожертвувань для вирішення певних соціальних проблем.
  • Спонсорство. Фінансування суспільно значущих програм компаніями або окремими особами, які мають у своєму розпорядженні необхідні кошти.

Як упровадити соціальний маркетинг

Ефективність соціального маркетингу також залежить і від грамотного планування кожного кроку, і від детального вивчення питання. Так насамперед слід обрати сферу, яка максимально близька до діяльності компанії. Наприклад, продаж косметики для прекрасної половини статі можуть супроводжувати заходи на підтримку жіночого здоров’я. Водночас найкраще вибирати вузькоспрямовану сферу, не варто розпорошуватися і намагатися вирішити всі проблеми відразу. Крім того, необхідно розраховувати на довгострокову діяльність благодійних заходів. Тоді вони міцно увійдуть до свідомості клієнтів і будуть асоціюватися з брендом. До того ж слід робити все для того, щоб про програму дізнавалося якомога більше людей за рахунок всіляких рекламних кампаній. Це допоможе зібрати необхідні кошти і популяризувати бренд.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!