Наразі маркетинг має безліч креативних ідей, які з часом перетворюються на окремі напрямки. Їхнє правильне впровадження у бізнес дозволяє досягти приголомшливого успіху, чому є чимало прикладів. Саме до таких можна зарахувати і підривний маркетинг, який став відомим нещодавно. Чому ж він так приваблює підприємців, і чому не кожен може взяти його на озброєння? Про це та багато іншого ми і поговоримо далі.
Підривний маркетинг та його суть
Підривний маркетинг – це оригінальні ідеї, які спрямовані на руйнування загальноприйнятих стандартів у торговій сфері. Таким чином товари або послуги старого зразка (давно звичні для покупців) більше не можуть конкурувати з новим продуктом, характеристики якого значно вищі ніж у попередників, тому знаходяться поза конкуренцією.
Свого часу саме завдяки проривному маркетингу відзначилася всесвітньо відома компанія Apple. У період незгасаючої популярності CD-плеєрів вона випустила на ринок досі небачені ґаджети – MP3-плеєри, які стали справжнім проривом. Їхні переваги, як-от компактність, якість і зручність, оцінили всі користувача без винятку. Бренд зробив ставку на інноваційний винахід і не прогадав, залишивши далеко позаду всіх конкурентів. Звичайно ж, вагомим чинником стало і врахування побажань покупців.
Простіше кажучи, підривний маркетинг здатний розбити загальноприйняті рамки і вийти за них. Водночас та компанія, яка зважилася на це, опиняється на вершині популярності та успіху. Однак у цьому разі не можна говорити про стовідсотковий позитивний результат. Така стратегія може зазнати фіаско, адже все нове завжди сприймається з побоюванням. Те саме може статися і у тому разі, якщо креативна ідея буде запозичена у інших. Тому тим, хто не може запропонувати нічого кардинально нового, варто подумати про інший маркетинговий напрямок.
Головні риси підривного маркетингу
За допомогою підривного маркетингу можна істотно полегшити приваблення клієнтів, навіть більше, воно може досягти небувалих масштабів. Цьому сприяють характерні риси підривного маркетингу, серед них:
- Доступність. Він у простій і доступній формі звернений до цільової аудиторії. Основне завдання полягає у тому, щоб інформація, яку намагаються донести, була максимально зрозумілою і легкою для сприйняття.
- Бюджетність. Підривний маркетинг не вимагає великих капіталовкладень на своє втілення. Іноді достатньо однієї блискучої ідеї, про яку раніше й не підозрювали. З цього випливає наступна особливість:
- Креативність. Саме неповторність стає однією із ключових переваг підривного маркетингу. Ти коли-небудь пробував шоколадки на кшталт Snickers? Але напевно жодна з них не порівнялася ні за смаком, ні за зовнішнім виглядом з еталоном. Секрет у тому, що інші компанії можуть скільки завгодно наслідувати імениті бренди, але ніколи не досягнуть їхнього рівня.
- Взаємодія. Підривний маркетинг здатний якнайкраще виявляти найнеймовірніші бажання і потреби покупця та втілювати їх в життя.
