30/09/2019

Маркетингові дослідження і їхня роль у розвитку бізнесу

повернутися до списку статей →

Маркетингові дослідження є важливою складовою розвитку бізнесу в торговельній галузі. Вони допомагають краще орієнтуватися у ринкових тенденціях, залишатися на плаву і навіть випереджати своїх конкурентів. Які ж засоби у цьому разі найдієвіші і чому?

Маркетингові дослідження і їхні особливості

Маркетингові дослідження є підвидом соціологічних і спрямовані на визначення ситуації на ринку, а також на виявлення різних особливостей поведінки клієнтів і конкурентів. Найбільш ефективним у цьому разі стає системний підхід, який містить збір інформації про товар, послуги, споживачів, конкурентів і її грамотний аналіз. На основі отриманих даних формується маркетингова стратегія компанії. З’являється можливість спрогнозувати ситуацію на ринку і максимально до неї пристосуватися.

Маркетингові дослідження і їхні особливості

Варто зазначити, що аналіз можна проводити самостійно, доручивши його уповноваженим співробітникам або цілому відділу. А можна звернутися до спеціалізованої компанії, діяльність якої спрямована суто на маркетингові дослідження. Очевидно, що в її арсеналі буде більше інструментів і досвіду для результативності.

Основні цілі маркетингових досліджень

Будь-яке маркетингове дослідження застосовують з певної причини. З якими ж завданнями воно допоможе впоратися?

  • Прийняття рішень. Коли перед компанією постає питання, в якому напрямку рухатися далі та які заходи вжити, маркетингові дослідження допоможуть вибрати правильний шлях. З їхньою допомогою можна вибрати товари і послуги, на яких ґрунтуватиметься діяльність фірми, визначити цінову політику, організувати ефективну рекламну кампанію і багато іншого.
  • Оцінка роботи. Аналіз ринку дозволяє зрозуміти, наскільки ефективна діяльність компанії в тому чи іншому напрямку, а також оцінити внесок у загальну справу окремих співробітників та відділів. Таким чином можна прослідкувати динаміку продажів, дізнатися, наскільки клієнтів задоволені рішеннями компанії, як добре бренд відомий серед споживачів, а також рівень його конкурентоспроможності.
  • Рішення проблем. Якщо з яких-небудь причин підприємство зіткнулося з певними труднощами, їх можна подолати, ретельно проаналізувавши ситуацію на ринку.

Методи маркетингових досліджень

Залежно від цілей, за якими відбувається дослідження ринку, можна підбирати відповідний метод або кілька методів. Серед найпопулярніших можна виокремити інтерв’ю (опитування, анкетування) – постановка заздалегідь підготовлених питань конкретній групі осіб. Причому даний метод можна здійснити різними способами: під час особистої зустрічі, по телефону, через месенджери, соціальні мережі, електронну пошту. Це дуже дієвий інструмент для виявлення потреб цільової аудиторії, визначення рівня лояльності до компанії і виявлення найсильніших конкурентів.

Методи маркетингових досліджень

Маркетингові дослідження ринку також часто припускають спостереження за об’єктами, які необхідно визначити заздалегідь. Слід зазначити, що цей метод не допускає впливу на предмет аналізу. Нерідко для отримання цінної інформації про ситуацію на ринку використовують експеримент – вплив на об’єкт за заздалегідь підготовленим планом і оцінка змін, які відбулися в результаті цього.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!