29/10/2018

Маркетинг інновацій та його головні відмінності

повернутися до списку статей →

Ми безперечно живемо у час постійного розвитку і стрімкого впровадження інновацій, причому в найрізноманітніших сферах діяльності. У цьому плані ні на крок не відстає маркетинг, який завжди дуже виразно відображає сучасні віяння. Тому, незважаючи на порівняно нещодавнє виникнення і наявність ще не цілком чітко окреслених особливостей, можна говорити про таке поняття, як маркетинг інновацій. Наразі він як ніколи актуальний. Чому? Про це та багато іншого ми поговоримо далі.

Маркетинг інновацій та його особливості

Маркетинг інновацій – це діяльність, яка пов’язана зі створенням і поширенням нововведень із подальшим отриманням прибутку. Простіше кажучи, це просування на ринок істотно нового типу товару або послуг. Примітно, що у цьому разі можуть застосовувати як цілком традиційні інструменти маркетингу, так і нестандартні рішення. Головна суть полягає у нововведенні самого продукту, який призначений для масового поширення.

Маркетинг інновацій та його особливості

Основна мета інноваційного маркетингу – зацікавити клієнтів, щоб вони спробували нову продукцію. Тоді як ключове завдання звичайного маркетингу – представити всі переваги товару над аналогічними пропозиціями конкурентів, щоб його купували тільки у цього продавця. Не виключено, що маркетинг інновацій може створити нову нішу на ринку. Крім того, він нерідко займається просуванням «старих» товарів «на новий лад». Тобто в основі всім відома продукція з певним нововведенням, яке стосується, наприклад, її використання, альтернативної технології виготовлення або незвичайної сировини.

Водночас необхідно розуміти, що маркетинг інновацій передбачає певні ризики. Унікальність товару здебільшого забезпечує відсутність конкуренції, проте немає ніякої гарантії того, що продукція стане затребуваною. Адже доведеться йти невторованим шляхом. Іноді потрібен певний час для того, щоб споживачі звикли до інноваційної пропозиції і у них сформувалася відповідна потреба, а до цього може тривати стадія відкидання.

З усього перерахованого вище можна виокремити такі особливості маркетингу інновацій:

  • Нововведення. У цьому разі завжди йдеться про новизну: чи то стосовно товарів, будь-яких конкретних характеристик або дій, пов’язаних з ними.
  • Ризики. Маркетинг інновацій ніколи не може дати ніяких гарантій.
  • Час. Завжди потрібен час на те, щоб досягти певних результатів.
  • Непередбачуваність. Оскільки найчастіше робота відбувається з абсолютно новим продуктом, результати, зокрема і проміжні, передбачити практично неможливо.

Проблематика маркетингу інновацій

Стратегія маркетингу інновацій може зіткнутися з певними проблемами, оскільки, як уже зазначалося, це відносно новий вид діяльності, який має багато питань, важких для вирішення. Тому кожен, хто збирається брати за основу ведення бізнесу маркетинг інновацій, повинен про це знати. Зокрема, нерідко виникають ситуації, коли унікальний товар потрапляє на ринок одночасно з аналогічною пропозицією конкурентів, хоча сама маркетингова стратегія цього не передбачала. Навіть більше, може трапитися так, що конкуренти будуть першими.

Іноді проблема полягає і в недостатньому позиціонуванні товару, тобто його унікальність погано обіграна, не повною мірою підкреслено його нововведення. Водночас важливо і не переборщити з обіцянками і описом безлічі переваг. Рано чи пізно обман розкриється покупцями і це слугуватиме причиною краху бізнес-ідеї.

Проблематика маркетингу інновацій
Маркетинг інновацій призведе до успіху тільки у тому разі, якщо будуть враховані всі проблемні аспекти, а робоча стратегія буде продумана до дрібниць.

Приєднуйся та обирай тисячі товарів для опту (гурту) і дропшипінгу від українських постачальників, розширюй свій бізнес, здійснюй завантаження товарів у свій інтернет-магазин!