Крос-маркетинг – це спільні зусилля двох і більше компаній, спрямовані на просування своєї продукції. Основна мета полягає у тому, щоб привабити клієнтів, розширити базу покупців, розрекламувати товар і, звичайно ж, збільшити продажі. Така співпраця передбачає безліч переваг, про які варто поговорити детальніше. Крім того, слід дізнатися, які інструменти використовують у крос-маркетингу, і якими бувають його різновиди.
Головні типи крос-маркетингу
Зазвичай крос-маркетинг поділяють на два основних типи залежно від терміну дії. Це:
- Тактичний крос-маркетинг – короткочасне партнерство. Тобто акцію проводять один раз. Наприклад, компанія з продажу ноутбуків пропонує у подарунок мишу від бренду-партнера протягом обмеженого часу.
- Стратегічний маркетинг – тривале співробітництво. У цьому разі взаємовигідні заходи відбуваються неодноразово або постійно. Прикладом слугує надання безкоштовної сім-карти за умови купівлі смартфона. Крос-маркетингові акції мають тривалий характер.
Ефективні методи крос-маркетингу
Для того щоб крос-маркетинг приніс свої плоди, можна застосовувати різні методи, кожен із яких ефективний у конкретному випадку. Найпоширеніші інструменти крос-маркетингу:
- Крос-реклама – просування продукції від партнерських компаній у цікавій інтерпретації. Наприклад, реклама посудомийної машини і засобу для миття посуду в ній.
- Крос-акція – купівля на вигідних для клієнта умовах товарів двох і більше брендів. Як приклад можна навести надання знижки на купівлю сумки за умови придбання туфель.
- Дегустація – клієнти супермаркету можуть спробувати продукцію виробника-партнера.
- Демонстрація – візитки, підставки та інші аксесуари з інформацією про бренд у кафе, ресторані…
- Продаж – фірма-реалізатор продає у себе продукцію партнера, наприклад, у автомобільному салоні пропонують встановити автосигналізацію.
- Спільне виробництво – створення продукції, складові якої належать різним компаніям. Наприклад, шоколад Milka з печивом Tuc або Oreo.
Переваги крос-маркетингу
Безумовно, крос-маркетинг передбачає безліч переваг, завдяки яким його популярність зростає. Що до них можна зарахувати?
- Економію фінансових коштів. Партнерський маркетинг дозволяє зменшити суму грошових вкладень у просування продукції. Наприклад, один рекламний ролик оплачують дві компанії, тобто витрати діляться порівну.
- Збільшення клієнтської бази. Компанія знаходить покупців в особі клієнтів партнера. Обидві фірми отримують нових клієнтів.
- Зростання продажів і прибутку. Крос-акції, реклама та інші спільні заходи – хороший метод для збільшення продажів, а відповідно і прибутку.
- Унікальність. Швидше за все спільна пропозиція виявиться унікальною, від чого ще привабливішою.
Продуманий і доцільно втілений у життя крос-маркетинг приречений на успіх. Головне, правильно підібрати партнера, визначити дієві інструменти та обговорити всі нюанси співпраці. Водночас є важливі моменти, які слід врахувати. Так небажано займатися спільним крос-маркетингом компаніям, які є прямими конкурентами. Наприклад, якщо ви обоє продаєте системні блоки для комп’ютерів, то партнерські програми точно не для вас. Найуспішнішою буде співпраця у фірм, продукція яких доповнює одна одну і перебуває в однаковому ціновому сегменті. До того ж важливо, щоб товари були орієнтовані на одну цільову аудиторію.