Конверсія – це показник, який відображає, скільки осіб із загальної кількості відвідувачів сайту виконали певну дію (наприклад, зареєструвалися, перейшли за посиланням, замовили товар). Це важливе поняття у комерційній діяльності, оскільки дозволяє визначити ефективність роботи інтернет-ресурсу.
Якою буває конверсія в інтернет-маркетингу?
Існує два основних види конверсії в інтернет-маркетингу. Це мікроконверсія і макроконверсія. Перший тип має на увазі будь-яку активність користувача на сайті, крім безпосередньо самої покупки, наприклад, реєстрацію. У свою чергу макроконверсія – це оформлення замовлення обраної продукції.
Як розрахувати конверсію?
Рівень конверсії вимірюється у відсотках. Щоб його визначити необхідно кількість реальних покупців (або тих, хто виконав задуману дію) розділити на суму загальної кількості відвідувачів сайту і помножити на 100%. Необхідно використовувати показники за певний проміжок часу (скажімо, за добу). Наприклад, за день сайт відвідало 1000 користувачів, з них 10 здійснили купівлю. Таким чином виходить: 10 ÷ 1000 × 100% = 1% (конверсії).
Крім того, важливо враховувати, що не завжди високий рівень конверсії означає більший прибуток і навпаки. Наприклад, на одному сайті конверсія може складати 5%, а прибуток – 1000 грн., тоді як на іншому – 1% і 5000 грн. Тому до уваги слід брати не суто один показник, а сукупність різних коефіцієнтів.
Водночас можна відзначити, що рівень конверсії певною мірою відображає результативність роботи відділу продажів. Постійне спостереження за цим показником дозволить вчасно помітити момент погіршення збуту і вжити заходів.
Як підвищити конверсію?
На показник рівня конверсії впливають безліч чинників. Їхнє правильне застосування допоможе підвищити ефективність роботи інтернет-ресурсів.
- Контент. Від якості контенту залежить не тільки те, як швидко і легко покупець зможе знайти сайт, а й те, наскільки його наповнення схиляє до здійснення купівлі. Щоб підвищити рівень конверсії, потрібно влучно розписати переваги, які передбачає використання товару, додати якісні зображення.
- Дизайн. Зовнішній вигляд сайту не менш важливий для збільшення продажів, ніж інші чинники. Він повинен виглядати дорого, презентабельно і стильно.
- Навігація. Зручна система навігації відіграє далеко не останню роль для клієнтів. Мало хто захоче щось купувати на сайті, де важко знайти бажане. Те саме стосується і оформлення замовлення. Усе має бути максимально просто і швидко.
- Комунікація. Для потенційних клієнтів просто необхідна можливість спілкування і професійна консультація з питань купівлі, як в електронному, так і в телефонному режимі. Крім того, слід надавати можливість залишати відгуки.
- Реклама. Хороша реклама не завадить інтернет-ресурсу. Вона буде приваблювати користувачів на сайт, таким чином збільшуючи їхню кількість, що із урахуванням інших чинників дозволить підвищити продажі.
- Ціна. Безумовно, одним із вирішальних аспектів здійснення купівлі є вартість продукції. Вона має бути конкурентоспроможною, тобто не надто завищеною. Крім того, завжди і всюди повинна бути вказана реальна вартість. Якщо покупець колись спіймає продавця на брехні, то ніколи нічого у нього купувати не буде, навіть більше – розповість про це іншим.
- Маркетинговий хід. Він здатний істотно вплинути на рівень конверсії. Різноманітні акції, розіграші, знижки, розпродажі завжди приваблюють велику кількість клієнтів.
